Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ny pool i uterum  (läst 2534 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MrAndersson

Ny pool i uterum
« skrivet: februari 23, 2020, 21:09:53:53 »
Hej, planerar för poolbygget som jag lovat dottern  :)

Planerna är/var att bygga ett uterum på platta på mark, som är klar med golvvärme, och en glasfiberpool utanför i ett trädäck. Huset har källare, med nyinstallerad bergvärmepump, med tilltaget borrhål för ev pool.
Men nu funderar jag på att bygga uterummet större så att det även täcker poolen, kanske med skjutdörrar som avskiljare, och lite skjutdörrar/fönster runt poolen som man kan öppna när det är sommar och varmt. Tänkte ha maskinrummet i källaren vid värmepannan.
Poolrummet kommer vara i anslutning till en yttervägg på huset.

Har ni några bra kommentarer på detta, för och nackdelar?

Poolgiganten

Utloggad Cybertron

SV: Ny pool i uterum
« Svar #1 skrivet: februari 24, 2020, 14:28:32:32 »
Hej, planerar för poolbygget som jag lovat dottern  :)

Planerna är/var att bygga ett uterum på platta på mark, som är klar med golvvärme, och en glasfiberpool utanför i ett trädäck. Huset har källare, med nyinstallerad bergvärmepump, med tilltaget borrhål för ev pool.
Men nu funderar jag på att bygga uterummet större så att det även täcker poolen, kanske med skjutdörrar som avskiljare, och lite skjutdörrar/fönster runt poolen som man kan öppna när det är sommar och varmt. Tänkte ha maskinrummet i källaren vid värmepannan.
Poolrummet kommer vara i anslutning till en yttervägg på huset.

Har ni några bra kommentarer på detta, för och nackdelar?

Jag har också tänkt denna tanke i omgångar innan jag byggde mitt uterum/pool. Men jag har för mig att det diskuterats i detta forum att det är stor risk för fuktskador och liknande. Andra med mer erfarenhet vet säkert bättre.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan