VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilket träslag runt pool  (läst 6085 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
Vilket träslag runt pool
« skrivet: april 21, 2007, 18:47:00:00 »
Hejsan

Vi ska bygga en åtta från poolkungen, frågan är nu när vi har bestämt oss för trädäck vilket träslag vi ska ha? Kommer behöva köpa 50kmv"
Vi har en stor altan på framsidan som är vanligt "trätrall trävirke" ja vad det nu heter, kanske snyggast att köra samma runt poolen, huset är inte stort utan det syns väl så kanske att det ser plottrigt ut om man blandar in andra träslag.

För/nackdelar vore jätte bra att få höra av er

Camilla
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Poolgiganten

Utloggad Ello

  • Stolt byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Everöd
  • Antal inlägg: 176
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Mitt poolbygge
    • Visa profil
SV: Vilket träslag runt pool
« Svar #1 skrivet: april 25, 2007, 14:17:20:20 »
Jag tycker att linoljeimpregnerat fur är ett bättre alternativ än vanligt tryckimpregnerat virke.
Har själv gjort en sarg runt min pool och träet får en mörk rödbrun lyster och är mycket vattenbeständigt. Här kan du se hur det ser ut. https://lagring.storegate.se/User/Share.aspx?id=56ba1e22-4eb8-44dd-9a61-f2c2216dbf28
Jag kommer att lägga in nya bilder så snart jag har tagit dom och då är träet oljat och golvet skall vara dammskyddat.
Kolla med din lokala trähandlare om han kan ta hem det till dig.
Priset skiljer inte så mycket och då får du ju ett miljövänligt alternativ till det tryckimpregnerade.
Ello
En linerpool inbyggd I trädecket med rillade bruna trallbrädor som sarg.
Uppvärmning med 17 m2 solpaneler som drivs av pumpen till reningsverket och ger 30 grader I poolen.Bilder på bygget finns här https://www-lagring.telia.se/Shares/Home.aspx?ShareID=b25c99f4-d150-4b0c-8688-80386bf88fc7&IsMedia=True

Utloggad Holmertz

SV: Vilket träslag runt pool
« Svar #2 skrivet: maj 03, 2007, 23:35:40:40 »
Vi hade också samma bekymmer med en befintlig altan och pooldäck som skulle byggas, vi byggde ihop dessa så det blev så att vi fortsatte med det trycktimpr. Å andra sidan så kan det ju vara riktigt snyggt med olika nyanser, det är ju s.a.s två olika "rum" man har, altan resp pooldäcket?
Pool 4x8 m svenska poolfabriken, romersk trapp på ena långsidan. 4 solpaneler + 6.5 Kw elvärmare.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag