CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ändträ på träaltan ??  (läst 6416 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad smulan74

Ändträ på träaltan ??
« skrivet: mars 05, 2007, 19:50:52:52 »
Hej

Här kommer en nybörjar fråga.... Vi funderar på att bygga pool i år och funderar på träaltan i tryckimpregnerat virke men tar inte räet skada av att ha ändträet vid poolkanten eller kan man behandla det? :o  susanne

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Ändträ på träaltan ??
« Svar #1 skrivet: mars 05, 2007, 22:56:08:08 »
Hej o välkommen smulan. :)

Nu är jag inte så bra på trä, men vi har haft vår pool i tre somrar, vi har tryckat som sargkant o jag har inte märk att den tagit skada vid ändträt. Impregneringen ska väl förhindra det.
Har bekanta som har haft sin i 8 år och mig veterligt aldrig bytt träsargen.

Vilken pool funderar ni på att bygga?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad smulan74

SV: Ändträ på träaltan ??
« Svar #2 skrivet: mars 05, 2007, 23:03:22:22 »
Tackar så mycket har hittat mycket intressant läsning här...

Vi funderar på att bygga en oval pool mått 4.16*8 med plåt och liner , men som sagt vi kollar runt och jämför priser just nu. Har väl även varit inne på glasfiber men med tre barn måste man försöka hålla priserna nerer och det är inte det lättaste  ;D.  Vi vill gärna ha träaltan runt och då kommer ju alla sågade ändar vid poolen och är inte riktigt säker på hur det ska hålla.

Utloggad Fia

SV: Ändträ på träaltan ??
« Svar #3 skrivet: mars 05, 2007, 23:18:04:04 »
Måste få läska med några bilder!! 8)

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=538.0

I den här tråden finns länk till själva bygget också.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag