VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Glasfiltersand i poolvattnet på botten istället för poolsalt-vad göra?  (läst 1015 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Annika R

Jag har haft pool i flera år och förra året lurade butiken på mig glasfibersand som jag inte använde. I år skulle jag som vanligt fylla på poolsalt och hade kvar en halv påse och som jag trodde även en hel påse med poolsalt. Båda påsarna vita med vitt innehåll.
När saltet låg kvar i drivor på botten tog jag fram påsarna och såg att jag haft i 12 kg poolsalt och 24 kg glasfibersand. Nu är frågan, måste jag tömma poolen och få bort all glasfibersand innan vi kan bada och gå på botten eller kan jag på något sätt få upp all sand från botten?

Poolgiganten

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
Enklast är nog att dammsuga upp det mot waste så går det inte via filtret utan ut direkt. var försiktig med vattennivån i poolen bara då vattnet försvinner fort när du dammsuger så.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan