VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pris för grävning  (läst 30011 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stefan 1

  • Byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleberga Lunds kommun
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
SV: Pris för grävning
« Svar #10 skrivet: maj 27, 2008, 06:29:25:25 »
Om det är för dyrt har jag ett bättre förslag: utrusta alla släktingar och vänner med en spade, hyr ett släp och kör själv och töm.
Ni pallar högst några timmar och sedan går det MKT lättare att betala dom pengar ni har blivit erbjuden att få jobbet gjort.
Dom som gör sådana här jobb har MKT omkostnader med att hålla deras maskiner i drift och i ordning, tänk på det.
Sedan kanske dom själva vill tjäna en slant eftersom dom utför jobbet (precis som ni vill när ni går till jobbet).
Ta in fler offerter och jämför priserna med varandra, det bästa tipset jag kan ge dig.
Mvh Stefan

Poolgiganten

Utloggad mrcaspian

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hyltebruk, Halland
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Många timmar senare
    • Visa profil
    • Vårat poolbygge
SV: Pris för grävning
« Svar #11 skrivet: maj 27, 2008, 06:51:27:27 »
Låter kanske lite dyrt. Jag betalade 13k för mitt jobb. Beror kanske lite på var Du bor. Företaget får kanske betala
för att göra sig av med fyllet dom gräver upp. Det blir några ton. Vet Du ingen i din närhet som vill ha fyll. Transporter är ju dyrt. Ingår jobbet med att lägga dräneringsrör samt brunn och återfyllnad av densamma så kanske det inte är så dyrt.
Jag själv skulle nog kunna fixa det billigare men det beror på vad man har för kontakter.
Men som sakt tag fler offerter och se till att Du har jobbet specificerat på offertförfrågan.
Se oxå till att det är fastpris för hålet. Vad gör Du annars omm det ligger ett stort berg precis där Du skall gräva.
Ingår oxå återställning där maskinen kört sönder.
Pool: J&F 5,5x1,32. 16 m2 Primastarsolfångare.
Värmeväxlare mot vedeldad acc.tank 1700 lit.
http://www.hallqvisthylte.se
http://mrcaspian.jalbum.net/Poolbygge%202006-2007/

Utloggad liverPOOLare

SV: Pris för grävning
« Svar #12 skrivet: maj 27, 2008, 08:46:25:25 »
Dom som gör sådana här jobb har MKT omkostnader med att hålla deras maskiner i drift och i ordning, tänk på det.
Sedan kanske dom själva vill tjäna en slant eftersom dom utför jobbet (precis som ni vill när ni går till jobbet).
Ta in fler offerter och jämför priserna med varandra, det bästa tipset jag kan ge dig.
Mvh Stefan

Vi då som upplever det som dyrt, kan det vara så att de som grävde och forslade bort massorna hos oss, inte hade MKT omkostnader med sina maskiner och att de inte ville tjäna en slant? Låter rätt långsökt va?
Helt rätt: Ta in fler offerter!

Utloggad Pea

SV: Pris för grävning
« Svar #13 skrivet: maj 27, 2008, 08:50:05:05 »
jo att frakta bort fyllet är dyrare än själva grävningen, men 40" är väldigt mycket och att dömma av den jämna summan så är det avrundat uppåt. om möjlighet finns så ta in offert från fler.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad camino

SV: Pris för grävning
« Svar #14 skrivet: maj 27, 2008, 14:32:03:03 »
Jag fick ett pris tidigare av en annan grävare på ca 10-15kkr plus kostnad för bortfraktning men han är inte intresserad längre,(kom inte som han lovade). Det verkar helt hopplöst att få tag på någon,flera har varit och tittat men verkar ha för mycket att göra. Det är nog bara betala och se glad ut,tiden rinner ju bara iväg nu.

Utloggad Vendelsöpoolarn

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm - Vendelsö
  • Antal inlägg: 96
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Pris för grävning
« Svar #15 skrivet: maj 27, 2008, 14:56:46:46 »
Hej Camino,
i vilken del av landet bor du?
Det kanske finns någon på forumet som har bra kontakter att hänvisa till  O0.
Pool 1 (2007): Rund 4,6 m ovanmarkspool delvis nedgrävd
Pool 2 (2008): Har påbörjat bygget av en markpool 4,2 * 8,2 * 1,5 m

Utloggad thomas_ahlstedt

  • NordicPool 8*4 - Roman end trappa - Phalen Luftvärmepump
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 84
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt när det är klart!
    • Visa profil
    • Bilder på Poolbygget
SV: Pris för grävning
« Svar #16 skrivet: maj 27, 2008, 15:19:06:06 »
Vi betalade 16" för vår grop inklusive två lass med makadam. Nu hade vi tur så att vi kunde dumpa massorna lite längre bort på vägen, annars är det väldigt dyrt att bli av med massor (1500-2000kr lasset).

Utloggad Phyxius

SV: Pris för grävning
« Svar #17 skrivet: maj 27, 2008, 15:44:06:06 »
Nu gjorde jag ju all grävning själv men när jag fick hemkört mina två lass med makadam och stenmjöl så bad jag dom samtidigt köra bort ca 25 kubikmeter lera och för det betalade jag 600:- med kvitto. Det verkar som att priserna skiljer ofantligt och det verkar vara säljarens marknad nu.
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pris för grävning
« Svar #18 skrivet: maj 27, 2008, 16:15:34:34 »
Det är säkert säljarens marknad dessa dagar. Jag vet att det är svårt att hitta entreprenörer till så "små" jobb när det är fullt med mer lönsamma markarbeten out there. Icke desto mindre så är 30-40 Tkr alldeles för mycket.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad Phyxius

SV: Pris för grävning
« Svar #19 skrivet: maj 27, 2008, 16:58:42:42 »
Det är säkert säljarens marknad dessa dagar. Jag vet att det är svårt att hitta entreprenörer till så "små" jobb när det är fullt med mer lönsamma markarbeten out there. Icke desto mindre så är 30-40 Tkr alldeles för mycket.

Jag håller fullständigt med. Det är för mycket!
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan