1
Uppvärmning / SV: VARNING! luxlama (Malmö)
« skrivet: november 03, 2014, 09:56:00:00 »
om det varit ogrundat förstår jag, men blir bara så frustrerad att efter man inhandlat en hyfsat dyr utrustning så har vi fortfarande ingen uppvärmning. Så hur gör man om man vill varna andra att inte hamna i samma sits och göra en grundligare undersökning av företagen man handlar ifrån innan? Visst,det var miss från våran sida..hädanefter blir det grundlig koll!
Säger inte att pumpen i fråga är dålig, det är just denna specifika återförsäljare som man ska passa sig för.. Visst, dom var väldigt hjälpsam tills fakturan var betald, men nu är det stop.
Ja som sagt, har beskrivet felet i ett tidigare inlägg så om någon har en susning på problemet blir vi mer än nöjda om någon kan förklara felet! Gärna mer utförligt än bara skriva SBK
1.Har skickat in pumpen på deras bekostnad efter väldig lång förhandling, ej lätt. tog x antal v innan pumpen kom tillbaka. Sen går den i 5 dagar, sen död.
2. Har haft 2 stycken här utöver den som hjälpte till när den installerades, som dom ej bekostat. Spänning finns, men inget liv.
Kan ej lösa något med företaget eftersom endast vdn har tillgång till att göra återbetalningar
och returer,men han har ej något arbetsnummer, endast privat och det lämnar dom ej ut.
Och svara knapphändigt endast på mail efter x antal veckor med x antal påminnelser.
Ska ta hjälp av kommunen konsumentvägledare i detta fall.
Vilka fall har företagen rätt att strunta i köparna? Konsumentköplagen finns väl..har man inte rätt till återköp då.
Annars har jag en poolvärmepump till försäljning till billig peng om nån är intresserad?
Ska fungera till en 4x8 pool.
Säger inte att pumpen i fråga är dålig, det är just denna specifika återförsäljare som man ska passa sig för.. Visst, dom var väldigt hjälpsam tills fakturan var betald, men nu är det stop.
Ja som sagt, har beskrivet felet i ett tidigare inlägg så om någon har en susning på problemet blir vi mer än nöjda om någon kan förklara felet! Gärna mer utförligt än bara skriva SBK
1.Har skickat in pumpen på deras bekostnad efter väldig lång förhandling, ej lätt. tog x antal v innan pumpen kom tillbaka. Sen går den i 5 dagar, sen död.
2. Har haft 2 stycken här utöver den som hjälpte till när den installerades, som dom ej bekostat. Spänning finns, men inget liv.
Kan ej lösa något med företaget eftersom endast vdn har tillgång till att göra återbetalningar
och returer,men han har ej något arbetsnummer, endast privat och det lämnar dom ej ut.
Och svara knapphändigt endast på mail efter x antal veckor med x antal påminnelser.
Ska ta hjälp av kommunen konsumentvägledare i detta fall.
Vilka fall har företagen rätt att strunta i köparna? Konsumentköplagen finns väl..har man inte rätt till återköp då.
Annars har jag en poolvärmepump till försäljning till billig peng om nån är intresserad?
Ska fungera till en 4x8 pool.