VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Swebad  (läst 1802 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nickeg90

Swebad
« skrivet: april 24, 2020, 21:01:29:29 »
Hej.

Helt ny här och undrar om det finns någon erfarenhet av swebad spa bad.

Jag är intresserad av deras bad Smaragd som jag tycker verkar prisvärt (just nu nedsatt till 55 tusen hos bauhaus)
Jag har forskat med säljarna och fått fram att dom tillverkas i Kina i samma fabrik som vortex spa från nya Zealand och sätts ihop med samma delar.
Det mesta görs ju i kina nuförtiden oavsett kvalité men denna fabrik har funnits länge och ska va bra tydligen.
Jag vet att det sitter lx pumpar i det och styrsystem från antingen gecko lr Balboa och kvalitetsslangar mm

Kuriosa är att min mor har ett bad från samma företag (hette då importbolaget) som har funkat klockrent i 10 år.

Man har ju läst lite olika ang detta bad på forumet, vissa ratar det och dom som äger ett säger att det funkar minst lika bra som andra premiumbad från tex USA.

Tacksam för svar Mvh Niklas

Poolgiganten

Utloggad Lassse

SV: Swebad
« Svar #1 skrivet: april 25, 2020, 19:21:08:08 »
Dom som säger att dom funkar lika bra som premium bad tillverkade i USA eller Canada är dom som säljer Kinabad.

Det är skillnad på finish,massage upplevelse ,hur man bygger baden mm.

Vill man gynna Kina med vad det innbär tex med tanke på miljö (dom släpper ju ut allt i luften utan rening ) och hur man utnyttjar sin personal (ingen skyddsutrustning,lååååånga arbetsdagar,knappt någon semester,dålig lön mm )så kör på.


Utloggad Nickeg90

SV: Swebad
« Svar #2 skrivet: april 25, 2020, 21:25:11:11 »
Ok, kanske är så..

Men dessa känns välbyggda och jag har badat lite olika från både folkpool och hydropool och massage är 100 gånger bättre i jämförelse och swebadet som morsan har har hållt lika bra som folkpool badet och bra mycket bättre än hydropools bad.

Finns det ingen som har erfarenhet som kan svara å inte bara nån som tror att USA å Canada är bäst å Kina är skit??

Mvh

Utloggad Lassse

SV: Swebad
« Svar #3 skrivet: april 27, 2020, 07:15:21:21 »
Välbyggda?
Kolla under kabinettsidorna,rörbitar och patentband som stöd , obehandlat trä mm.

Du har ju i princip svarat på frågan då din morsas bad är bättre än Hydropools bad och det fr folkpool ,så kör på med Swedbad :)

Utloggad Annie1

SV: Swebad
« Svar #4 skrivet: april 29, 2020, 21:37:39:39 »
Jag tror inte att spabad som är monterat i Kina i sig behöver vara så mycket sämre jämfört med om det är monterat i USA eller Mexico. Det handlar mer om design, komfort, om material, isolering, komponenter, garantier och service.

Jag kom och tänka på parallellen till märkeskläder i lyxsegmentet. Där heter det ofta att märke x/kopior sys i samma fabriker som lyxmärkena. Det tycker jag är ett konstigt argument. För det betyder inte att kopian är sydd i samma material, har samma kvalitet, design, hållbarhet och passform. Eller ta cyklar. Alla billiga cyklar marknadsförs ofta med att cyklarna har Shimano komponenter. Det låter ju bra. Men Shimano har allt ifrån mycket hög kvalitet och högt pris som används av proffsen till mycket billiga komponenter med mycket lägre kvalitet.

Så bara för ett bad har Balboa eller Gecko som styrsystem behöver spabadet i övrigt inte vara toppen, tror jag.

Utgå först och främst från vilken typ av spabad du vill ha, välj efter din längd och kroppsform. Alla märken har sin specialitet och något som de är bättre på.

Huvudsaken att man är väl medveten om vad man köper och får för pengarna och vad man väljer bort.

Visst betalar man för märket också men framför allt för garantier och serviceorganisationen bakom, tänker jag.  :)

Glad spabadsägarrookie.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag