Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fel på sensor för Brilix xhp 100  (läst 696 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dumledunk

Fel på sensor för Brilix xhp 100
« skrivet: maj 26, 2022, 21:56:23:23 »
Tror jag har fel på sensor för inlet temp på värmepumpen. Den meddelar att inlet är 33 grader, men outlet är 21. Eftersom target temp är 29 går den aldrig och poolen blir kall helt enkelt. Någon som vet om det går att byta den sensorn själv och vilken sensor det är? Kanske till och med tips på var man kan beställa den från?

Tack på förhand.

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Fel på sensor för Brilix xhp 100
« Svar #1 skrivet: maj 29, 2022, 21:06:53:53 »
Hehe, har tyvärr inte svar på frågan men min G&J har liknande fel. Fast för mig är det tvärtom, det är utgående som är fel. Min visade när jag körde igång att det var 21 grader in och 16 grader ut.  ;D Så den funkar, men jag kan ju bara förmoda att ventilerna ska stå som de gjort förr.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag