CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hjälp med input - Planerar för pool som ska levereras vecka 22 (hoppas)  (läst 849 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rampante

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 25
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Båtliv och Poolliv - bättre blir det inte
    • Visa profil
Funderar på placering och sånt när det gäller pooltekniken och värmepumpen (welldana D34).
Bland annat undrar man ju hur mkt värmepumpen låter, och om man ska med det in tankarna kring placering och så.
Tacksam för alla inspel såklart. Har en del höjdnivåer att leka med och en stor altan/pooldäck, som jag tänkte gömma allt under på nåt bra sätt.
Men om det finns avstånd man bör ta hänsyn till och så, så skriv gärna det och era tankar!

Poolgiganten

Utloggad Rampante

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 25
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Båtliv och Poolliv - bättre blir det inte
    • Visa profil
En tanke är exempelvis att sätta värmepumpen under altanen, på väggen under stora skjutpartierna (bakom trappan som syns i bild). Är 2 meter från väggen (drygt) fram till trappan börjar, och höjd på grunden/väggen upp till altanstommen är ca 80cm

Likaså fundrar jag på att ha pooltekniken under trappan. Teknikplattan ska vara ca 150x150x50cm har jag fått till mig om jag minns rätt.

Några tankar/funderingar på detta?

Utloggad Delta2004

Nu vet jag inte om just din värmepump, men de vanliga värmeväxlare får inte placeras i utrymmen med dålig / begränsad luftväxling, de måste stå helt öppet

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag