CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Felsökningskit för läckor  (läst 965 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pool-nisse

Felsökningskit för läckor
« skrivet: juli 04, 2018, 21:48:27:27 »
Hej alla, jag undrar om någon vet var man kan köpa en spruta liknande nedan med en lång nål.

Jag behöver även speglarna som ni ser på den bifogade bilden.


Jag har varit i kontakt med företaget som säljer dessa i USA men de fraktar inte till Sverige oavsett hur mycket jag betalar.

Några ideer?

Jag provade med marinad spruta men den var för kort då nålen måste vara mycket mer kortare som på den bifogade bilden.

Har varit på apotek och frågat men de säljer inte sprutor av förklarkliga skäl då de används till narkotika och dylikt.

Tack på förhand.

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Felsökningskit för läckor
« Svar #1 skrivet: juli 04, 2018, 22:27:59:59 »
hur används detta ?

Utloggad pool-nisse

SV: Felsökningskit för läckor
« Svar #2 skrivet: juli 04, 2018, 22:33:40:40 »
Hej, så här typ:

Utloggad TommyC

SV: Felsökningskit för läckor
« Svar #3 skrivet: juli 04, 2018, 23:06:21:21 »
En spruta utan nål borde gå att köpa på apoteket. Istället för nål kanske det fungerar att ta en elkabel typ enkelledare mångtrådig 1,5 mm2 som man drar ur koppartrådarna ur så att man får en tunn plastslang. Med en mix av krympslang i några olika dimensioner så kan man fästa plastslangen på sprutan.

Jag gjorde så för att förlänga plaströret som sitter på sprayburkar med smörjmedel typ 5-56. I det fallet gick det att med viss möda trä på plastslangen från elkabeln på plaströret som följer med 5-56 burken utan att använda krympslang.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erica

SV: Felsökningskit för läckor
« Svar #4 skrivet: juli 04, 2018, 23:13:39:39 »
Vad det gäller färgen kan du nog lika gärna använda karamellfärg. Sprutor och nålar - du känner ingen som tar sprutor regelbundet mot någon åkomma ? Eftersom du inte skall ha det till människor och det alltså inte behöver vara sterilt så går ju begagnade lika bra, om det bara inte är engångs/ofyllbara. Men för själva konorna vill det nog till lite hemslöjd, alt. om man använder vinterpluggar som ju finns till de flesta poolmunstycken.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag