Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Mått för plattor till stödbenen -Intex ultra framme 549 x 274 x 132  (läst 8335 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lisette

  • Gäst
Lisette
SV: Mått för plattor till stödbenen -Intex ultra framme 549 x 274 x 132
« Svar #10 skrivet: maj 23, 2018, 14:11:19:19 »
Hej igen,
Tar tacksamt emot fler bilder på hur du byggde. Min Mail är Lisette.stickut@gmail.com
Tack snälla för hjälpen!
Lisette

Poolgiganten

Utloggad Tomasleinonen

Hej!
Snyggt bygge Mickelin!
Jag är också på gång att bygga en likadan lösning hemma. Skulle vara väldigt glad om jag skulle kunna få ta del av bilderna av ditt bygge. Eller om du Lisette skulle kunna vidarebefordra mailet med bilderna om du fick dom av Mickelin?
Tack på förhand!
Leinonen.tomas@gmail.com

Lisette Lindsjö

  • Gäst
Lisette Lindsjö
SV: Mått för plattor till stödbenen -Intex ultra framme 549 x 274 x 132
« Svar #12 skrivet: juni 06, 2018, 17:07:34:34 »
Hej igen,
Vill bara kolla om du hunnit skicka något mail med fler bilder. Ibland landar det i min skräppost och då missar jag det.
Vore hemskt tacksam för all hjälp!

Hälsningar Lisette

Utloggad Mickelin


Mikael Lindberg

  • Gäst
Mikael Lindberg
SV: Mått för plattor till stödbenen -Intex ultra framme 549 x 274 x 132
« Svar #14 skrivet: juni 08, 2018, 06:15:31:31 »
Hej!
Har samma pool som TS, dvs "den lilla" varianten av din pool Mickelin, riktigt snyggt bygge! O0. Kikade på bilderna och lånar lite inspiration; håller precis på med träramen runt, som på sikt blir utbyggt soldäck till befintlig altan.

Tack för idén med stöttorna närmast poolduken, undrade just hur jag får det stadigt närmast kanten, samt hur man får till en snygg sarg. väl dokumenterat :)

Utloggad Shine

SV: Mått för plattor till stödbenen -Intex ultra framme 549 x 274 x 132
« Svar #15 skrivet: juni 19, 2021, 12:53:24:24 »
Wow vilket snyggt bygge!  <love>

Ska själv bygga något liknande så jag har några frågor:
  • Vilken storlek har du på regeln som du sågat ur och går över poolen? Är det 45x95 mm? 45x120 mm?
  • Det som går över poolen, hur många millimeter du sågade du ur regeln?
  • Hur mycket utrymme lämnade du mellan pool och reglar för rörelse av poolen när man använder den?

« Senast ändrad: juni 19, 2021, 13:02:55:55 av Shine »

Utloggad Mickelin

Tror att det är 45x95. Kolla näst sista bilden, där ser man ganska tydligt hur mycket spelrum det finns. Som du ser där sitter ett vinkeljärn under varje urtagen regel.

Utloggad Basic

SV: Mått för plattor till stödbenen -Intex ultra framme 549 x 274 x 132
« Svar #17 skrivet: juli 01, 2021, 02:39:34:34 »
Spänn upp murarsnören som referenslinje, precis som när man bygger altan.

Hej!
Murarsnöret går i en vinkel nedåt i bild. Är det något trick för att få räta vinklar på hela härligheten? Om det är så, kan du beskriva hur man gör?

Min hjärna exploderar här snart då jag inte får till det när reglarna lever sitt eget liv <hmm> <hmm> <dontkn>

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan