VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Var köper jag bra glasfiberpool ca 4x6 m?  (läst 6515 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Västkust-Jonas

Var köper jag bra glasfiberpool ca 4x6 m?
« skrivet: augusti 07, 2011, 10:16:22:22 »
Hej,

Har en suterrängtomt med sluttande berg där jag skall anlägga en pool. Kommer behöva spränga en del. Antar att det är bäst att sen använda en glasfiberpool och är villig att betala lite extra för den extra kvaliteten. Skulle helst vilja ha en med golvavlopp. Hittar dock få firmor som säljer sådana. Vilka i Sverige och utlandet skulle ni rekommendera?


Mvh,
Jonas

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Var köper jag bra glasfiberpool ca 4x6 m?
« Svar #1 skrivet: augusti 07, 2011, 11:36:41:41 »
Titta på Compass innan du bestämmer dig http://www.compasspools.eu/en-en/

Att rekommendera företag strider mot forumets regler så du får söka rätt på en återförsäljare själv.

Jag såg Compass och flera andra poolfabrikat på en mässa. Finishen på matrialet är nog i en klass för sig själv. Många modeller är väldigt dyra men titta t ex på den som heter Briliant. Den är inte dyrare än många andra inklusive nedan nämnda.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Steffe

SV: Var köper jag bra glasfiberpool ca 4x6 m?
« Svar #2 skrivet: augusti 07, 2011, 11:54:34:34 »
I och med att du skall anlägga poolen i sluttning så måste du ha en självbärande konstruktion. Du kan alltså inte sätta ned vilken glasfiberpool som helst så länge den inte har en självbärande konstruktion eller att du löser stödkonstruktion på eget vis. Väldigt viktig detalj att tänka på om den nu skall stå delvis fritt i en sluttning.

Utloggad Fia

SV: Var köper jag bra glasfiberpool ca 4x6 m?
« Svar #3 skrivet: augusti 07, 2011, 12:09:29:29 »
Den här tillverkaren har ju reklam här till höger i forumet, deras pooler går ju att ha i en sluttning.
http://www.poolhuset.se/content/pooler
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Liemannen

SV: Var köper jag bra glasfiberpool ca 4x6 m?
« Svar #4 skrivet: augusti 08, 2011, 01:15:12:12 »
Hej,

Har en suterrängtomt med sluttande berg där jag skall anlägga en pool. Kommer behöva spränga en del. Antar att det är bäst att sen använda en glasfiberpool och är villig att betala lite extra för den extra kvaliteten. Skulle helst vilja ha en med golvavlopp. Hittar dock få firmor som säljer sådana. Vilka i Sverige och utlandet skulle ni rekommendera?


Mvh,
Jonas

Varför skulle glasfiberpool vara bäst? Inbillar mig att betong är bäst.

Utloggad Sörbygubben

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 3
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Glasfiberpool, Pooltak, Luftvärmepump, Klorinator
    • Visa profil
SV: Var köper jag bra glasfiberpool ca 4x6 m?
« Svar #5 skrivet: augusti 14, 2011, 16:59:14:14 »
Jag byggde förra sommaren en glasfiberpool 6X3 m i suterrängläge med berg på ena sidan. Behövde inte spränga men fyllde ut med c:a 250 m2 morän och grus i olika fraktioner vintern 2009/2010. Kan rekommendera Svenska Poolfabrikens pool med pooltak och luftvärmepump.
Sörbygubben
Glasfiberpool, Svenska Poolfabriken 3,20x6,45x1,55m, 2010
Pooltak Polar 3,47x6,46x1,07
Luftvärmepump, Klorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan