VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Välkomnande  (läst 5708 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TeeOne

Välkomnande
« skrivet: april 20, 2011, 01:33:15:15 »
Även om man inte alltid har något att säga i sak så tror jag ni skulle vinna mycket på att enkelt önska nya användare välkomna på något sätt, om så bara genom att säga "Hej! Tyvärr vet jag ingenting om just det du frågar, men välkommen hit, hoppas du får svar och trivs!"

Hur ska ni få nya medlemmar om alla nya möts med misstänksamhet tills de nått hundra inlägg? Ingen orkar väl skriva hundra inlägg för sig själv...

Jag är en vänlig själ begåvad med goda kvaliteter såsom omdöme, värme, humor och omtanke. Det vore sannolikt en tillgång för er att ha mig kvar här då och då, eftersom jag tidigare projekterat linerpool och nu är i färd med att anlägga glasfiber.

Ta revansch alliohop, och visa andra nykomlingar att värme och nätgemenskap inte är så grymt underskattat här som det kan verka :)


Poolgiganten

Utloggad Pool2010?

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Östervåla
  • Antal inlägg: 70
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Välkomnande
« Svar #1 skrivet: april 20, 2011, 09:11:36:36 »
Välkommen! Önskar en relativt ny poolare.  <love>
Fast du kanske menar att forumansvarig eller moderator ska sköta välkomnandet.  ;)
Folkpool Octavia 3,6*6,6*1,44 med 150 cm trappa och mosaikliner. Värmer med Zodiac Powerfirst värmepump.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6147.msg45664#msg45664

Utloggad Erica

SV: Välkomnande
« Svar #2 skrivet: april 20, 2011, 13:19:04:04 »
Hej ! Självklart är du välkommen hit ! Här är ganska mycket folk och att välkomna alla formellt blir kanske lite knepigt. Sedan är det ju så att folk kommer hit på lite olika sätt. En del har ett stort poolintresse och kommer hit och blir kvar länge. Andra kommer hit för att de har problem med en dpeciell sak och sedan när problemet är löst så hör man inte av dem mera. Men här finns ju onekligen en stor samlad erfarenhet av pooler, alla möjliga olika fabrikat och typer så de flesta problem brukar det ju i vart fall komma förslag på lösningar till. Sedan finns det ju sådant som är rent åsiktsbaserat, en tycker ett, en annan något annat och det kan ju vara kul att diskutera också. Men visst skall du känna dig välkommen och fri att ge dig in i diskussionerna. Något minsta antal inlägg för att bli tagen på allvar här har jag då aldrig märkt av och jag hoppas att det inte finns något sådant.

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Välkomnande
« Svar #3 skrivet: april 20, 2011, 21:45:07:07 »
Även om man inte alltid har något att säga i sak så tror jag ni skulle vinna mycket på att enkelt önska nya användare välkomna på något sätt
Skulle vilja säga att "moderatorerna" verkligen alltid bjuder till, bl.a. Fia <love> skall ha en stor eloge att oftast hälsa varmt välkommen till de flesta hon "hinner se", ofta välkomnar även "vi andra poolare" både före och efter "moderatorerna".
Att det inte alltid hinns med, eller att nya "får vänta" på kanske önskade svar, tycker jag man får ha överseende med ;)

Forumet "går också i vågor" vad gäller aktivitet - vinterdvala betyder få dygnsinloggningar och poolsäsong massor av aktiva - du är i den begynnande högsäsongen.
Rekommenderar dig även att lära dig att använda sökmotorn effektivt från Forumets startsida så finner du många svar som finns och annars ofta återupprepas... :o
 
Oavsett, "varmt välkommen" men ha lite "normalt överseende" är mitt råd - vi är många som ställer frågor och ibland dröjer svaren men de kommer oftast om de inte redan finns i kunskapsbanken via sökmotorn... O0

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad Fia

SV: Välkomnande
« Svar #4 skrivet: april 20, 2011, 22:23:10:10 »
Tack Erika o Poolbadaren! :)

Ni har givit väldigt bra svar. För mig är det svårt att hinna med att välkommna alla o så har jag inte djupare kunskap i allt o då är jag helle tyst. :)
Maken säger att det är ett fint drag. ;D

Visst är du välkommen TeeOne, o hoppas du stannar.
Det kan ju faktiskt ta lite tid innan rätt person läser inlägget o man får bra svar.
Sen jag hittade hit -04 så tycker jag att vi haft en mycket bra stämmning här i forumet o vi svara så gott vi kan.

Ser fram emot en byggtråd TeeOne! ;)

MVH Fia

Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Välkomnande
« Svar #5 skrivet: april 20, 2011, 22:59:18:18 »
Teeone

Om jag svarar på ett inlägg där man ser att det är första inlägget från den personen så brukar jag hälsa de välkomna.

Jag vet även att Fia är duktigt på detta, se bifogad länk.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6439.0
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6455.msg47889#msg47889

Ibland kan man ställa en fråga som kan ta några dagar innan man får svar på, det kan ju helt enkelt bero på att de personerna som besitter kunskapen i frågan helt enkelt inte kollar forumet varje dag.

En annan viktig sak som i alla forum är att använda sök funktionen lite innan man ställer frågan. Och även att försöka undvika att ställe tusen frågor i ett inlägg, då blir det genast jobbigt får någon att svara o det är lätt att man bara få svar på en eller två av alla frågor man ställt.

/ronson
ps. hjärtligt välkommen och hoppas att du i fortsättningen kommer att trivas här och hittar svaret på det du söker, samt delger oss utav dina kunskaper  8)

Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad TeeOne

SV: Välkomnande
« Svar #6 skrivet: april 22, 2011, 13:48:39:39 »
Tack så mycket; tänkte väl  :)

Jag lovar, jag har sökt och läst innan jag spottat ur mig funderingar. Men ibland vill man mest ha hjälp att resonera, utifrån kunskaper som finns, samtidigt som man kan få få blottor ifyllda på köpet.

Tystnad har sin plats den också, men - den kan också stöta bort, för välkomnande är tystnad aldrig skulle jag påstå.
För mig spelar det mindre eller i n g en roll vem som svarar lite välkomnande, behöver verkligen inte vara en admin eller moderator eller något. I ett forum är alla lika mycket värda som det de säger/hur de beter sig. Men, det sagt, ansvariga står såklart underförstått för att signalera vilken kultur som råder i forumet, och de rollerna är därför extra viktiga då de sätter ribban för vilket klimat som ska råda.

Så ta det där med varma välkomnanden som ett tips på hur man drar folk till forumet, och för hur man håller dem kvar också, efter att frågor fått sina svar! För livaktighet är alltid eftersträvansvärt, utgår jag från.

Nu ut i solen och mäta mer exakt plats innan grävarna plötsligt dyker upp  8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan