Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Falsad cellplast som bottenisolering  (läst 1848 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad FlyHigh

Falsad cellplast som bottenisolering
« skrivet: april 07, 2013, 10:22:55:55 »
Hej

Vilka erfarenheter har ni av att använda falsade cellplastskivor som bottenisolering/dränering? Jag har sökt en del på forumet men hittar bara tankar eller erfarenheter om nybyggda pooler och väldigt lite om just falsade skivor på längre sikt.

Jag har hittat en leverantör som har skivor i lite större format (ca 2*1m, min pool är 3*6) som är falsade. I poolpaketet jag köpt så ingår det en "lite tjockare" bottenmatta och detta tillsammans gör att jag funderar på att skipa stenmjölet ovanpå cellplasten.

Finns det någon som har bilder på det rutmönster som kan uppstå om skivorna förskjuts?


I mitt fall kommer cellplasten ligga på ett avjämningslager 0-18 (packat med padda) som i sin tur ligger på en fiberduk ovanpå hård lerjord. Jag kommer inte ha något dräneringslager då cellplasten är dränerande.

Är jag helt fel ute?

Med vänlig hälsning
Erik S
Byter ut rund 3m ovanmarkspool mot nedgrävd 6*3 plåtpool med romansk trappa våren/sommaren 2013. Länk till vår byggblog finns i min profil.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag