Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Koppla pem slang till utedusch  (läst 3451 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dajjes

Koppla pem slang till utedusch
« skrivet: maj 11, 2020, 10:36:57:57 »
Hej! Jag ska köpa en utedusch och vill koppla in en pem slang från utkastaren på huset till duschen. Vad behöver jag för kopplingar och dimension på rör? Avståndet är ca 20m.
Tänkte lägga slangen under altanen och bara ta in duschen på vintern.
Mvh

Poolgiganten

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Koppla pem slang till utedusch
« Svar #1 skrivet: maj 11, 2020, 10:46:16:16 »
Hej! Jag ska köpa en utedusch och vill koppla in en pem slang från utkastaren på huset till duschen. Vad behöver jag för kopplingar och dimension på rör? Avståndet är ca 20m.
Tänkte lägga slangen under altanen och bara ta in duschen på vintern.
Mvh

Hej!
Det beror ju på vad du har för kopplingar på dusche du tänkt köpa och vad du har på din vattenutkastare.
Generellt brukar det vara 15 gänga på utkastaren så jag rekommenderar ett 15 invändigt t-rör, 2st 15 sexkantnippel (alternativt 15 ventil om du vill kunna stänga av bara duschen) sen 2 st 15 PRK vinklar och 15 prk slang. Avsluta med den ena av PRK vinklarna vid duschen (anslutningen brukar vara långt ner på uteduschar) själv har jag en rostfri unionskoppling mellan PRK och duschen för att lätt kunna montera bort inför vintern.

Hoppas det hjälper dig
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad dajjes

SV: Koppla pem slang till utedusch
« Svar #2 skrivet: maj 11, 2020, 11:45:34:34 »
Tackar 

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan