CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Swebad eller Viskan Spa  (läst 23480 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Swesse

SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #10 skrivet: februari 26, 2014, 23:33:10:10 »
Hej igen,
Oj vilken reaktion jag drog igång med mitt svar.
Nej, vetten, jag är ingen reklammakare.
Visst ska man vara observant och ifrågasättande, men hur kul skulle detta forum
vara om man inte kan lägga enstaka svar/kommentarer som nybliven medlem.
Har bara "riktiga" förståsigpåare rätt att svara här.
Har tyckt att det är en vettig och trevlig sida att besöka då och då.
Men jag får känslan att man trampat in i nån privat beundrarklubb, när man ser påföljande kommentarer om mitt inlägg på en helt oskyldig fråga.
Jag har fortfarande kvar mitt Californian, funkar kanon och inget har gått sönder det första året. Vill ni komma hem och kolla är ni välkomna.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #11 skrivet: mars 06, 2014, 06:25:53:53 »
Som nybliven medlem, eller gästskrivare så är det av stor vikt att man är mer tydlig i varför man rekommenderar en viss produkt.
Oftast finns ju inget större intresse av att tipsa om en produkt om man inte har ett egenintresse i produkten ifråga, och korta inlägg där tillverkare, återförsäljare och/eller specifik produkt helt kort lyfts fram som en bra produkt utan vidare information om varför man känner att man vill tipsa gör att inlägget följer "mall 1A för reklaminlägg".

I detta specifika fall hittade jag alltså inget som antydde att inläggen var reklam (flera medlemmar eller gäster skriver från samma IP-adress är typiskt) men hur de var skrivna gjorde ändå att fler än en reagerade på att de såg suspekta ut.
Jag tycker inte att det är fel att varna forumets läsare för att denna typ av inlägg, skriva av gäster eller nyregistrerade medlemmar tätt ofta visar sig vara smygreklam.

Sen är det nog så att de flesta är rätt nöjda med sina nya SPA-bad.

Tilläggas kan väl även göra att det itne är ovanligt att motsatsen, "varning för"-inlägg av nya medlemmar eller gäster ofta bottnar i att man vill förtala konkurrenters produkter, eller att man försöker utpressa en ÅF/Leverantör att ta ett (kanske) större ansvar för en såld produkt än man som kund kan kräva.
Exempel på sånt kan vara att badet p.g.a. strömavbrott frusit sönder, och att man använder forumet i utpressningssyfte för att smutskasta spabadet, återförsäljaren eller importören för att få dem att stå för ett fel som itne har med badets kvalitet att göra.

Det här är en negativ sak med "tryckfriheten" som denna typ av forum innebär, och det ÄR adekvat att varna för att vissa typer av inlägg kan vara reklam eller smutskastning i eget eller nära anhörigs syfte.

Slutsatsen är alltså att man som ny medlem eller gästskrivare bör vara tydlig med varför man rekommenderar eller kritiserar en viss produkt om det nu är det allra första man vill göra när man skriver inlägg i forumet, allt för att göra forumet så trovärdigt som möjligt, detta trots att det aldrig kommer att vara helt fritt från reklam eller otillbörlig smutskastning.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad stabben

SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #12 skrivet: april 29, 2014, 00:17:35:35 »
kloka ord Rickard kunden har faktiskt inte alltid rätt och återförsäljaren kan få ett elände med en ilsken konsument som inte är rak i sina anspråk.. O0

Kenneth Ljungkvist

  • Gäst
Kenneth Ljungkvist
SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #13 skrivet: november 16, 2014, 10:52:22:22 »
Vi har ett nyinköpt spabad från Viskan, spanade runt mkt och jämförde med andra, var inne på Westerbergs ett tag, men valde till sist Viskan Björkö, vi hade lite bekymmer vid uppstart då vi inte fick någon info från Åf om hur viktigt det var med vattnet, PH hit o dit, men efter en tid så har vi lärt oss och nu är det inga problem, allt har fungerat perfekt, förrutom igårkväll när jag skulle byta filter, får inte loss skräpkorgen, sitter som skruvad helt plötsligt, någon som har tips vad det kan bero på, tacksam för svar.// Kenneth

Utloggad Lotli

SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #14 skrivet: november 16, 2014, 13:12:41:41 »
Hej, var cirkulationspumpen igång när du skulle lyfta ur korgarna? Suget från den kan göra att de sitter som berget. Prova igen när cirkulationspumpen inte är igång.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag