VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Swebad eller Viskan Spa  (läst 23103 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MariaM

  • Gäst
MariaM
Swebad eller Viskan Spa
« skrivet: augusti 15, 2013, 10:33:03:03 »
Väljer mellan 2 bad: Swebads Xenon och Viskan spas Sverigebadet. Vilket skulle ni välja???

Poolgiganten

Utloggad vetten

SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #1 skrivet: augusti 17, 2013, 18:14:56:56 »
Om jag skulle köpa nytt spa idag så blev det ett viskan. Dels så tillverkas det i sverige och man har support direkt. Bra isolerat och kända komponenter.
Sen tycker jag att man ska gynna svensk tillverknings industri i varje fall när de har bra produkter.
Marquis euphoria spa.

Utloggad Swesse

SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #2 skrivet: augusti 17, 2013, 20:10:41:41 »
Hej. Var själv inne på Swebad, men efter lite efterforskning verkar det vara tillverkat i Kina.
För vår del slutade det med att vi köpte ett California från Folkpool. 10 års garanti på karet och 5 på det mesta förutom slitdelar. Jättenöjda! En del dyrare men om man köper det billiga och efter 3 år år det skrot, blir ju inte det billigt heller.Lycka Till!!

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #3 skrivet: augusti 18, 2013, 19:13:23:23 »
Fler än jag som hör reklamklockorna så fort såna här rekommendationer kommer från medlemmar som gör sitt andra inlägg?
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad TommyC

SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #4 skrivet: augusti 19, 2013, 22:19:18:18 »
Fler än jag som hör reklamklockorna så fort såna här rekommendationer kommer från medlemmar som gör sitt andra inlägg?
Ja, det är ju en klassiker. Trovärdigheten blir då väldigt låg eller obefintlig.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #5 skrivet: augusti 20, 2013, 06:32:04:04 »
Mmm, även jag vill lyfta ett varningens finger till alla som läser.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad vetten

SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #6 skrivet: augusti 21, 2013, 18:32:18:18 »
Synd att vissa forum poliser ska tro att bara för man rek nån viss tillverkare är man plötsligt säljare av dem samma. Kan tala om att själv blev jag sk expert på spabad när vi bestämmde oss för att köpa. Vi besökte nog 7 olika affärer där vi diskuterade o vände ut o in på spabaden. Vi fastnade för viskan då de ingav kvalitet kända komponeter support elförbrukning inte minst. Men sen ramlade jag på ett demo bad från marquis till ett pris som vi inte kunde säga nej till då det kostade hälften mot ett nytt viskan. Annars hade vi köpt viskan helt klart. När det handlar om en investering runt 100000-120000kr så är det väl bra med såna här forum då medlemmar kan delge sina frågor och synpunkter till kommande köp. Bättre ni delger era egna synpunkter på bad istället för att kasta ur er onödiga  kommentarer.
Marquis euphoria spa.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #7 skrivet: augusti 21, 2013, 21:10:14:14 »
Jag håller med om att man ska gynna svensk industri i de fall man kan, och du kanske har helt seriösa motiv. Men om man kollar runt på det här forumet så hittar man otaliga reklam-inlägg som man försöker maskera till "vanliga" människors rekommendationer.

Så är man ny här på forumet bör man vara lite övertydlig i vad man skriver om man rekommenderar något.

Rickard äger detta forum, så att kalla honom polis är väl inte fel, han är även moderator.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad vetten

SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #8 skrivet: augusti 21, 2013, 21:23:11:11 »
Då får nog Rickard vara lite mer neutral i sina bedömningar innan han går till attack. Däremot om man har en medlem som återkommer med liknande omdömen i sina trådar så kan man nog misstänka en säljare! Jag vanlig person med yrke i anläggningsbranchen som fryser på vintern därav spabad.
Marquis euphoria spa.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Swebad eller Viskan Spa
« Svar #9 skrivet: augusti 22, 2013, 07:18:39:39 »
Jag tycker inte att jag gick till attack.
Att lyfta ett varningens finger betyder precis vad som står.

När 3 olika personer, gäster och/eller helt nyregistrerade medlemmar skriver inlägg som kort rekommenderar det ena eller andra spabadet utan större förklaringar så följer det regelboken för inlägg av reklamkaraktär, gjorda av företagare/anställda eller andra närstående personer, i vissa fall även reklambyråer med uppdrag att marknadsföra produkter i sociala medier.

Att lyfta ett varningens finger betyder INTE att jag säger eller påstår att så absolut är fallet, utan bara att man som besökare/läsare skall ta inlägg av denna typ med en stor nypa salt.

Hade jag på något sätt kunnat fastställa att inläggen var reklam hade de raderats, men nu utmynnade mitt ingripande istället med att lyfta ett varningens finger, varken mer eller mindre.

Även jag tycker att vi i största möjliga utsträckning skall försöka gynna Svensk tillverkning och försäljning.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan