CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nytt timmerpool bygge  (läst 9520 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
Nytt timmerpool bygge
« skrivet: juli 14, 2010, 22:38:40:40 »
Så var man äntligen igång med timmerpoolbygget efter alla poolturer enligt tidigare inlägg! Tyvärr så slutar ju inte historien riktigt ännu! Har tyvärr haft problem med väldigt snett och vridet timmer som nu ska levereras en del nytt av!

Här kommer i alla fall lite bygg bilder!
Swimspa 17fx från Hydropool.

Poolgiganten

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Nytt timmerpool bygge
« Svar #1 skrivet: juli 25, 2010, 20:47:46:46 »
Så har det gått lite framåt med bygget! Känns dock sakta, veckorna springer iväg! Blev tvungen att köpa en sån där intex pool så man kunde doppa sig under tiden.

Är själv helnöjd med altanen, hade först tänkt att spara delar av den gamla altanen men när den nya delen växte fram så gick det inte hade sett riktigt illa ut!

Är också grymt nöjd med duchhörnan där sol duchen ska stå! Satte ett gammal duch golv under så man kunde leda bort vattnet också!

Poolen blev dock egentligen en aning för stor, men det är väl en vanesak!  :D
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad entreprenören

SV: Nytt timmerpool bygge
« Svar #2 skrivet: juli 25, 2010, 21:51:03:03 »
Det ser trevligt ut. Hoppas på många närbilder så man kan lära sig lite mer :)
/Johan

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Nytt timmerpool bygge
« Svar #3 skrivet: augusti 08, 2010, 08:46:59:59 »
Hur har det gått Lundberg? Ligger ni och plaskar i poolen nu?

Jag läste om ditt poolstrul i en annan tråd. Så skönt att det ordnade för sig till slut. Ni var mycket duktiga som rodde projektet i land trots allt strul!    :)
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Nytt timmerpool bygge
« Svar #4 skrivet: augusti 19, 2010, 20:11:48:48 »
Hur har det gått Lundberg? Ligger ni och plaskar i poolen nu?

Jag läste om ditt poolstrul i en annan tråd. Så skönt att det ordnade för sig till slut. Ni var mycket duktiga som rodde projektet i land trots allt strul!    :)

Hej,

nej tyvärr inte semestern räckte inte riktigt till. Men nästa sommar blir i alla fall en sommar utan bygge. Just nu är det bergvärmen som har fått företräde och en vattenskada i köket.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Nytt timmerpool bygge
« Svar #5 skrivet: augusti 21, 2010, 07:27:53:53 »
Hej,
nej tyvärr inte semestern räckte inte riktigt till.

Det var verkligen tråkigt att ni har fått en vattenskada i köket!    :'(    Jag hoppas att köket blir "som nytt" efter återställandet!  :)

Då blir det i vart fall en tidig badsäsong för er nästa vår! Jag tröstar mig själv med det resonemanget eftersom vår pool blev färdig så sent (början av augusti) när kylan och monsunregnen infann sig.

Vi har dock badat och badar fortfarande. Till våren står vi redo när första värmen anländer!

I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Nytt timmerpool bygge
« Svar #6 skrivet: juni 17, 2012, 21:05:56:56 »
Lite uppdateringar, jag la visserligen in dessa bilder i en annan tråd men de borde ha vart i min byggtråd. Äntligen har både vattenfall och Zabra pooltak kommit på plats.

Gissar på att nästa projekt som har med poolen att göra och inte utemiljön blir att köpa till motor till pooltaket. Går jätteenkelt att dra det men jag är lite lat.  >rulla< därav inköpet av poolroboten förra året vilket verkligen har vart ett kanonköp. Vet ni hur enkelt och snabbt det gick att öppna poolen i år. I alla andra år (gamla poolen) så har jag tillbringat minst en heldag med att dammsuga och pusta poolen innan öppning. I år, kasta i öppna en öl titta på och njuta!  <sol>
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad PoolHansson

SV: Nytt timmerpool bygge
« Svar #7 skrivet: juli 08, 2012, 10:59:55:55 »
Vackert! Lagom stor med, tycker jag :)

Var köpte du poolroboten? Har själv insett att jag behöver en :)

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Nytt timmerpool bygge
« Svar #8 skrivet: juli 21, 2012, 22:41:32:32 »
Vackert! Lagom stor med, tycker jag :)

Var köpte du poolroboten? Har själv insett att jag behöver en :)

Hej, tack vissa skulle nog säga att den är för stor för vår tomt. Men jag tycker den är perfekt! :-)

Poolroboten köptes på folkpool i täby. Lyckades diskutera lite pris också så det blev något billigare än vad skylten sa. Men helt ärligt den är värd varenda krona.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag