CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Har jag en läcka??  (läst 1655 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad oberon70

Har jag en läcka??
« skrivet: juli 25, 2013, 11:04:56:56 »
Har en liner pool på 3x6 meter. Var precis på semester i två veckor, poolen var då täckt med poolskydd (propex väv ). Pumpen igång hela tiden men värmen av. Det har varit ganska varmt under perioden hemma men poolen har ståt orörd. När jag kommer hem efter två veckor är vatten nivån 5 cm lägre än när jag åkte. Är det en normal avdunstning eller är det så mycket att det måste vara en läcka nånstans?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Har jag en läcka??
« Svar #1 skrivet: juli 25, 2013, 13:13:47:47 »
Överdraget är troligen tätt för att hindra just avdunstning då det ger en avkylande effekt som man vill hindra med överdraget. Med poolen täckt ska nivån inte minska. Däremot släpper många överdrag igenom regn så att nivån då ökar. 5 cm innebär att 900 liter vatten har försvunnit. Om nu ditt överdrag verkligen är tätt så har du en läcka  :'(
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag