Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolråd !!  (läst 3928 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jocko

Poolråd !!
« skrivet: maj 09, 2006, 19:09:22:22 »
Tjena ! vi går i pooltankar och har snöat inne på en Gardenpool från folkpool då den passar oss perfekt ! tanken är att bygga det mesta själv och nu undrar om någon har erfarenhet av den poolen !?. Vi skulle gärna behöva lite tips om vad att tänka på vid köp , typ om man kan välja bort något i paketet osv ,?


// Joakim

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Poolråd !!
« Svar #1 skrivet: maj 20, 2006, 19:36:28:28 »
Hej jocko och välkommen hit! :)

Nu vet inte jag inte riktigt vad folkpools paket innehåller, men det enda man brukar fundera på är väl uppvärmningen. Jag har för mig att de har med en elpatron.
Det beror på hur du har tänkt dig uppvärmningen.

Annars bör du nog ta med det paketet innehåller.
Du bör ha med ett bra poolskydd, både för att behålla värmen och så att ingen trillar i.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Villing/d96villi

SV: Poolråd !!
« Svar #2 skrivet: maj 20, 2006, 19:46:55:55 »
Hej!

Vi har precis köpt en folkpool, valvet var länge mellan Maiami, Svenska Poolfabriken eller Folkpool. Efter att jag jämfört priser kom jag fram till att skillnaden inte är särskilt stor mellan de olika fabrikaten. (jag vet att 10% är mycket av en pool, men i hela sammanhanget:)

Valvet föll på folkpool pga att "det kändes rätt". (och de har kontor/återförsäljare i Göteborg) Nu till din fråga välja till eller välja bort, har du själv svar på:

Vilken uppvärmning? El, Värmepump, Bergvärme i huset idag?

Har du "barn" som behöver få på och av poolskyddet själva?

Har ni tänkt på en trappa?


Jag tyckte folkpool hade en bra policy för att välja till och välja bort, de tog helt enkelt priserna i katalogenn.

Mvh
Fam Villing

Utloggad jocko

SV: Poolråd !!
« Svar #3 skrivet: augusti 05, 2006, 20:37:35:35 »
Tjena igen ! ville bara berätta att det blev en Gardenpool 390 från Folkpool , efter mkt hårt arbete är den nu på plats , fick poolen den 3 Juli och  med lite avbrott för en tillökning i familjen så är den nu på plats skickar lite kort på bygget .


// Jocke

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Poolråd !!
« Svar #4 skrivet: augusti 05, 2006, 23:45:48:48 »
Blir baby svømming da ;)

Utloggad Fia

SV: Poolråd !!
« Svar #5 skrivet: augusti 06, 2006, 00:56:42:42 »
Grattis till den lilla!
3 juli? Det var snabbt jobbat!!  ;D
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan