Hej
Har haft väldigt mkt strul med mitt poolbygge. Det började med att jag inte fick en komplett leverans av poolpaketet, det fattades sand mm. Efter några veckor kom detta med posten.
So far so god...
När jag började montera poolen så såg jag att poolduken var två färgad, ringde och de skulle skicka en ny, en vecka senare dök det upp en poolduk. Men det var fel storlek, ringde fick svaret att en ny skickas direkt. Efter en vecka kom det en ny, glad och ivrig packa jag upp den och insåg rätt snart att det var en beg, gammal grön äcklig poolliner jag hade fått. Nu var jag riktigt förbannad, ringde upp leverantören och frågade vad f*n han sysslade med?? Att man kan skicka fel storlek det kan jag köpa men skicka en beg liner till en kund som redan är missnöjd, det köper jag inte. Rent och skärt slarv, när leverantören svarade att jag kunde väl använda den gammla "den första" tvåfärgade linern så länge och sedan byta. Då brast det, jag är inte ett dugg intresserad av att behålla poolen och jag har fortfarande inte fått någon ny liner, det är över en vecka sedan han lovade att skicka en ny. Han svarar inte när jag ringer och svarar inte på mail heller....
Kan jag häva köpet eller hur funkar det??? Jag har ju trots allt monterat upp poolen (2 gånger, monterat ner för oro över vind) och kastat mkt av emballaget. Kan jag kräva att få pengarna tillbaka trots att jag monterat upp den?? För jag har ju gjort hål i poolplåten för lampa.
Men jag kunde ju aldrig ana att det skulle bli så här...
Hur ska man gå vidare??? Trodde att jag gjorde ett bra köp av en ledande leverantör...
/Glenn