CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Microdos PH/Redox med stora rörelser  (läst 891 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bellhouse

Microdos PH/Redox med stora rörelser
« skrivet: september 15, 2022, 18:20:00:00 »
Hej,
Är poolägare sedan förra sommaren. Allt har fungerat i stort sett felfritt tills nu. Den senaste månaden har PH-värdet stadigt sjunkit hela tiden. mV-värdet (ORP) hoppar upp och ner och konduktiviteten är i botten.

I inställningarna är riktvärde för PH satt till 7,25 och mV-värdet till 850. Men min Microdos gör inget, den står typ helt still. Den tillför inga medel och jag vet inte vad jag kan göra. Instruktionsboken lämnar ju en hel del att önska.

Se bild från min Microdos och även värden från min Blueconnect.

Finns det någon själ som vet vad jag kan testa eller vad problemet är?

(Jag har stängt av värmepumpen, därav graderna. Problemet började innan jag stängde av värmepumpen).


Poolgiganten

Utloggad spa_nisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 21
  • Badar helst när det är stjärnklart och kallt ute.
    • Visa profil
SV: Microdos PH/Redox med stora rörelser
« Svar #1 skrivet: september 19, 2022, 11:11:22:22 »
Automatiken har bara klor och syra att jobba med. Är inte pH inom toleransen för automatiken så bryr den sig inte om kloret.
Ditt pH är för lågt, höj det så kommer automatiken börja jobba igen.
Dina värden på automatiken och Blue skiljer sig en del, när kalibrerade du proberna i båda manickerna senast?
Varför du fått för lågt pH, kan jag inte svara på, kan finnas många olika orsaker.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag