VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Projekt att bygga en egen rund träpool.  (läst 8054 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad JockeSamuelsson

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #20 skrivet: juni 28, 2021, 08:08:06:06 »
Bitarna är inte sågade utan frästa. Jobbar som möbelsnickare/cnc programerare o operatör o allt däremellan ;) Men måtten är 629,4mm långa 119,49mm i breda änden och 94,49mm i smala änden. Vinkeln per sida är 1.139grader och det är 158 bitar.
Men har man en lite halv vettig klyvsåg så går det absolut att göra detta utan cnc maskin. :)

Poolgiganten

Utloggad Basic

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #21 skrivet: juni 30, 2021, 00:35:09:09 »
Bitarna är inte sågade utan frästa. Jobbar som möbelsnickare/cnc programerare o operatör o allt däremellan ;) Men måtten är 629,4mm långa 119,49mm i breda änden och 94,49mm i smala änden. Vinkeln per sida är 1.139grader och det är 158 bitar.
Men har man en lite halv vettig klyvsåg så går det absolut att göra detta utan cnc maskin. :)

Jag förstår. Fantastiskt fint bygge rakt igenom. Jag tror jag kommer skippa den lösningen på ramen på ovansidan. Däremot stående bitar runt om ser ut att vara en lösning för att slippa gera massa brädor.

Utloggad JockeSamuelsson

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #22 skrivet: juni 30, 2021, 09:54:54:54 »
Tack så mycket  O0
Jag har använt 28x55 stående på utsidan men det skulle funka med 95 bredd också för det svänger såpass långsamt att det skulle följa formen smidigt även med det.

Gjorde en trapp härom kvällen som binder ihop den gamla altanen med den nya.

Utloggad 62ragtop

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #23 skrivet: juli 08, 2021, 12:03:04:04 »
Bitarna är inte sågade utan frästa. Jobbar som möbelsnickare/cnc programerare o operatör o allt däremellan ;) Men måtten är 629,4mm långa 119,49mm i breda änden och 94,49mm i smala änden. Vinkeln per sida är 1.139grader och det är 158 bitar.
Men har man en lite halv vettig klyvsåg så går det absolut att göra detta utan cnc maskin. :)

No shit!!   ;D Mycket snyggt bygge och installation!  O0

Utloggad joyride

SV: Projekt att bygga en egen rund träpool.
« Svar #24 skrivet: juli 24, 2021, 23:01:35:35 »
Mycket snyggt!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan