VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bildarkiv för dig som vill ha bilder i löpande text.  (läst 5034 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Bildarkiv för dig som vill ha bilder i löpande text.
« skrivet: juli 21, 2015, 20:28:52:52 »
Lägger in några bilder i detta inlägg för att ge exempel på hur detta kan användas.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bildarkiv för dig som vill ha bilder i löpande text.
« Svar #1 skrivet: juli 21, 2015, 20:34:13:13 »
När jag gjort ett inlägg med ett gäng bilder så hamnar alla bilder under texten, men genom att när man skriver i andra trådar eller ämnen länka till BILDLÄNKEN i mitt föregående inlägg så kan man lägga in bilderna i löpande text.
Man klickar på ikonen "Infoga bild" och klistrar helt enkelt in bildwebbadressen till den bild man vill visa, så här:
Bild 1.


Sen kan man berätta om de vackra segeltaken somjag och sonen konstruerade på en 8-timmars arbetsdag.
Så här fint blev det:


Fast det är klart, det blir ännu tydligare om jag länkar till en helt annan bild, t.ex. från en helt annan sajt:
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Bildarkiv för dig som vill ha bilder i löpande text.
« Svar #2 skrivet: juli 21, 2015, 22:55:13:13 »
Jag har alla mina bilder på "min" egen sajt, och länkar alla bilder. Har inte tänkt på den där knappen, utan skriver alltid manuellt.

(img]http://länk.till.bild[/img)

Om man ersätter första och sista () med [] i stället så fungerar det som för Rickard. Möjligt att jag krånglar till det hela, men jag tycker att det förklarar hur det fungerar. Det är alltså en börja-tag och en sluta-tag, sluta-taggarna innehåller alltid en /.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bildarkiv för dig som vill ha bilder i löpande text.
« Svar #3 skrivet: juli 22, 2015, 07:50:14:14 »
Ja, denna tavla är till för de som inte har en egen sajt, främst.
Och knappen är lindrig att använda.  :)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Bildarkiv för dig som vill ha bilder i löpande text.
« Svar #4 skrivet: juli 22, 2015, 10:33:51:51 »
Jo, knappen underlättar. Men det är även bra om man förstår hur det fungerar. Ofta ser man trasiga citat där man skrivit sin egen text innanför taggarna eller så har man tagit bort sluttaggen så att det ser konstigt ut. Alla taggar har en början och ett slut.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bildarkiv för dig som vill ha bilder i löpande text.
« Svar #5 skrivet: juli 24, 2015, 06:56:47:47 »
Ikonerna som automatisk lägger in taggarna gör aldrig fel, det är alltid användaren som sätter ned markören fel om det blir trasiga citat, och risken att det skall bli fel borde rent logiskt vara större om man skriver själv än om man använder ikonerna.
Men det är alltid bra med info om hur saker och ting fungerar, kunskap kan man aldrig få för mycket av.  O0
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Bildarkiv för dig som vill ha bilder i löpande text.
« Svar #6 skrivet: juli 24, 2015, 09:32:00:00 »
Absolut. Jag var lite otydlig, jag menade inte att knapparna gjorde fel. Men om man inte förstår hur det fungerar och man trycker på t.ex. citera knappen så kommer ju taggarna dit. Sedan ska man redigera texten (för mycket citat) och då råkar man ta bort delar av eller hela sluttaggen och det fungerar inte som tänkt, p.g.a. att man inte vet hur det fungerar.

Så ja, mer kunskap är aldrig fel. Ungefär som med poolkemin :)
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan