VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Qualitypool  (läst 11126 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
Qualitypool
« skrivet: november 11, 2018, 20:03:41:41 »
Hej! Finns det någon i hyffsad närhet till Nykvarn i stockholm som har ett qualitypool flat eller flat design tak? Alternativt ett alucover ariel tak med bara en skena som man skulle kunna komma förbi och kika på? Har själv beställt ett sånt tak men skulle behöva kika lite på skenan och infästningen då jag ska börja skruva altan och tänkte fälla ner skenan i däcket.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Poolgiganten

Anders17

  • Gäst
Anders17
SV: Qualitypool
« Svar #1 skrivet: april 08, 2019, 12:05:40:40 »
Har du fått ditt tak?
Nöjd? Gärna så mycket synpunkter om tak, leverantör mm som möjligt ska nämligen beställa ett flat tak är tanken..

Inloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Qualitypool
« Svar #2 skrivet: april 20, 2019, 21:08:27:27 »
Hej Anders!
Låt mig få återkomma i frågan efter påsken. Har lite små punkter jag ska ta med leverantören och allt handlar om hur dom tar han om det.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Inloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Qualitypool
« Svar #3 skrivet: maj 02, 2019, 13:26:44:44 »
Hej Anders!
Låt mig få återkomma i frågan efter påsken. Har lite små punkter jag ska ta med leverantören och allt handlar om hur dom tar han om det.

Har fortfarande inte fått mina grejer lösta och åtgärdade än men dom jobbar på det så jag har itne glömt att svara jag avvaktar bara hur de kommer att handskas med allt.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad Joakim79

SV: Qualitypool
« Svar #4 skrivet: juni 08, 2019, 22:16:56:56 »
Hej,

Har det löst sig ännu?

Vad var det för fel?


Inloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Qualitypool
« Svar #5 skrivet: augusti 21, 2019, 12:38:43:43 »
Hej!
Nu har det skett lite uppdateringar i mitt fall så nu är det väl dags att uppdatera denna tråden så att folk som funderar på att köpa från Qualitypool kan göra sin egna bedömning om de ska köpa eller ej.

Till att börja med ska jag säga att min erfarenhet endast gäller pooltak så allt övrigt kan jag egentligen inte uttala mig om.

Min historia började med att min fru hittade ett pooltak på bygghemma.se som hon ville ha. Vi ställde flertalet frågor till Bygghemma både via mail och telefon men vi fick aldrig några svar. Fick genom hemsidan se att det var Qualitypool som levererade taken via bygghemma så då valde jag att kontakta dom direkt. Ska tilläggas att jag varit i kontakt med Alucover.pl som är tillverkaren av taken tidigare för att köpa utan mellanhänder men dom vill ej sälja direkt utan dom styr som jag förstår det hela svenska marknaden via Qualitypool. Inget konstigt med det. Så fick de svar jag ville från Qualitypool och dom var otroligt tillmötesgående och lätta att få tag på, gav ett bra intryck. Så vi slog till vi köpte oss ett tak och ville ha leverans under våren 2019. Lämnade datumet lite flytande då det berodde på om altan m.m var klart.

Efter mycket om och men blev leveransen klar till att det skulle komma i april. Minns inte exakt datum men första datumet flyttades fram med ett par dagar. Sen kom taket till slut och min kära granne som jobbat många år med lastbil hjälpte till att lasta av taket med sin kranbil.
Allt gott så långt, sen skulle Qualitypools killar komma och intstallera taket. Även där sköts datum fram men till slut kom dom någon dag senare och installerade taket. Allt såg frid och fröjd ut men så fort taket var på plats insåg jag att skenan var alldeles för kort. skulle ha 11m skena men det var bara 10,4m levererat. Montören sa då att dom skulle ha ett jobb i närheten veckan efter så då kunde dom komma förbi med skenan. Så blev det aldrig.

När grabbarna hade åkt och man hade lite tid att kika på taket upptäcktes tyvärr flera saker. Mycket var små saker men annat var värre. Bland annat hade vi en spricka i klarglaset på ena sektionen och hela den sektionen var lite vriden så den gick inte i linje med de andra sektionerna, sen saknades det så kallade kippar och täckbrickor för hål, visa utav sektionslåsen fjädrade inte tillbaka som dom skulle sen hade även montörerna borrat hål i altanen för stormsäkringar vilket resulterat till skit fula hål då altanen var nylagd och således rätt fuktig i trät.
Detta föranledde att jag skyndsamt reklamerade taket och allt.

Det blev en hel del strul förseningar och brutna löften när saker skulle åtgärdas. Skenan fick jag på posten efter ofantligt många samtal och bråk ca 2 månader senare sen har jag fått jaga vidare hela sommaren och blivit lovad dagar när killar från fabriken ska komma och utföra garantiåtgärder men varje gång har datumet ändrats. Det som har gjort mig argast är att man lovat ett datum sen hör man inte av sig när fabriken ändrat sig. Dom har alltså inte fört vidare informationen.
Många gånger ska den kundansvarige kolla och återkomma utan att återkomma. Till slut behövde han inte återkomma för jag blev som en igel på dom för att få se resultat.

Igår tisdag kom dom så äntligen och åtgärdade allt ca 4 månader efter att jag reklamerat.
När man köper ett tak för de summor vi talar om 100 000 + kr så blir sånt här bekymmer påverkande av ens allmäntillstånd det tar på både kropp och huvud tyvärr och man oroar sig och mår dåligt. Det fanns stunder där man bara kände att jag skiter i vilket, där säkert många andra skulle gett upp, dock funkar inte jag så utan jag blir arg och då blir jag bara jobbig så med handen på hjärtat var nog Qualitypool jävligt trötta på mig men det bekommer mig inte.

Så nu när dom åtgärdat allt och mitt tak faktiskt är så som jag beställt det är jag då nöjd?

Ja det är jag faktiskt, det är ett jävligt fint tak med hög kvallitetskänsla. Dom garanterar 145kg/m2 vilket jag inte sett någon annan leverantör som gör och det 7 års fabriksgaranti på det. killarna som kom från fabriken och fixade smågrejerna och bytte plasten i taket samt rätade upp taket så att alla sektionerna gick i linje med varandra var super proffsiga och duktiga och det kändes som att det inte fanns några problem för dom utan dom löste allt, riktigt snyggt jobbat.

Vad är då min inställning till Qualitypool?
Till att börja med om du ska köpa ett pooltak tycker jag kolla upp företaget noga! dvs kolla på typ allabolag eller dylikt hur ekonomin ser ut och hur länge företaget funnits och hur risken ser ut och om andra kunder är nöjda. tyvärr kunde jag inte finna så mycket matnyttig info så jag chansade då jag tänkte att bygghemma är ju ändå stora så måste ju vara hyffsat seriöst (dock har ju bygghemma ett rykte om sig att inte vara världsbäst på reklamation, har dock ingen egen erfarenhet från dom).
Sen tror jag inte det är unikt för Qualitypool men dom vill ha 100% betalning innan taket är levererat och det får varje cell i min kropp att skriva varning men hade faktiskt missat det i ordererkännandet så det var ju bara att rätta sig i ledet. ska dock erkänna att jag försökte och jag bråkade med säljaren/vd ang slut betalning men det slutade hur som att jag betalade hela beloppet på leveransdagen.
Reklamationshanteringen var minst sagt bedrövlig och det var otroligt många brutna löften och det drog ut mer på tiden än vad det hade behövt. Delarna som saknades hade lätt bara kunna skickats ut med posten så hade det varit utagerat. Sen att installatörerna från fabriken inte kom och bytte plasten är det svårt att svara på om det var brist från Qualitypool eller om det var fabriken som var dåliga på det. Jag kan omöjligt göra bedömningen om vem den ansvariga är där dock kan man tycka att Qualitypool borde styra sin leverantör bättre än vad dom gör.

Skulle jag handla av qualitypool igen?
Antagligen inte. Jag fick en dålig erfarenhet när det inte var toppen när man beställde något så dyrt. Dock ska jag understryka att produkten nu när allt är fixat är super fin och jag gillar verkligen mitt tak och nu äntligen är taket värt dom pengarna som jag lagt ner.

Skulle jag rekommendera någon annan att köpa tak ifrån qualitypool?
Jag överlåter det till var och en att fatta det beslutet, om inget händer under transporten så får ni som sagt ett riktigt fint och prisvärt tak som ni kommer ha glädje av många år. Men om ni måste reklamera något så måste ni vara medvetna om att det finns stor chans att det tar lång tid att få det åtgärdat.
Med den upplevelsen som jag har så ja det blir åtgärdat till slut bara man ligger på.

Hoppas att denna långa berättelse kan vara till hjälp. fyll gärna på med egna upplevelser och tankar och finns frågor så svarar jag gärna på det men försöka att inte använda namn på personer så att vi inte pekar ut någon personligen utan denna tråden är om företaget och upplevelsen att handla genom dom.
« Senast ändrad: augusti 21, 2019, 12:45:17:17 av Oneill »
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad Joakim79

SV: Qualitypool
« Svar #6 skrivet: augusti 21, 2019, 19:32:08:08 »
Hej,

Har också köpt ett tak från quality pool och min berättelse är i princip exakt samma, fick också för korta skenor, lås saknades och dörren sätt på fel sida.

Visst nu är allt fixat, men det krävdes från mig mycket energi och tjatande innan allt var löst, precis samma resa som du genomgått.

Fick heller aldrig några svar på de frågor jag ställde, tex. om varför det det inte gick att lösa det enkla problemet med att skicka två 1 meters skenorna som saknades med posten. Fick vänta i tre månader på dessa.
Ställde andra frågor också som aldrig besvarades, svaret var alltid "återkommer".

Ett krav man måste ställa på dom är det som du tog upp, betala aldrig hela taket innan det är levererat och granskat.


Maggi

  • Gäst
Maggi
SV: Qualitypool
« Svar #7 skrivet: september 20, 2019, 16:05:39:39 »
Vi beställde vår pool från Qualitypool på Villamässan i Malmö som var i mars 2019. De lovade oss att poolen skulle bli klar i maj. Vi började att gräva i mars och i april började de gjuta plattan. Vi tyckte att det gick undan tills vi satte stopp för pooltaket pga att en granne satte sig på tvären. Sen började problemen komma!!
Bygget stoppades, arbetsledaren lovade oss gång på gång att de skulle komma och fortsätta med poolbygget men ingen dök upp...
Vi ringde och jagade dem flera gånger om dagen och till slut gav arbetsledaren upp och vi fick en ny. Den nye arbetsledaren åkte ut till oss och vi gick igenom vad som behövdes göras. De skyller ifrån sig. Vi har betalat alla fakturorna och det ångrar vi STORT pga att poolen läcker och saltklorinatorn är inte installerad och läckan är inte åtgärdad!
Vi har anmält Qualitypool till ARN och vår jurist är inkopplad.
Bra priser men oseriöst företag!
 

Utloggad Ronaldo

SV: Qualitypool
« Svar #8 skrivet: maj 05, 2021, 16:23:39:39 »
Vill verkligen varna för att köpa produkter eller anlita Qualitypool. Beställde pooltak i September förra året, fick besked om kort leveranstid men taket blev flera månader försenat. De lovade montering direkt efter leverans, nu är det maj 2021 och pooltaket är inte monterat, de tar inte telefonen då de säkert känner igen mitt mobilnr. Kommer nu anmäla de till ARN och koppla in en jurist. Extremt oseriöst bolag, låt dig inte luras av en fin hemsida. De är smarta, låter sina kunder betala allt i förskott och sedan skiter de i dom., Troligen går nog ett bolag som behandlar sina kunder på detta sätt konkurs. Är det någon som har varit med om liknande vänligen skicka mig ett meddelande.

MS

  • Gäst
MS
SV: Qualitypool
« Svar #9 skrivet: maj 27, 2021, 19:49:42:42 »
Vi har samma problem med Qualitypool, Ronaldo. Beställde poolen i oktober och de har inte monterat klart allt förrän den här veckan och vi är fortfarande osäkra på om allt fungerar.

De har nog satt det i system att locka kunder med låga priser och sedan vilja ha större summor när platta, väggar och tak har anlänt. Sedan tar det liksom stopp när alla teknikprylar ska levereras och installeras.

Vi är missnöjda med liner och en del teknikprylar kom av annat märke än utlovat. Dessutom så samlas det vatten i teknikrummet fastän vi tydligt sa till att vi vill ha bra dränering och ett rör/avlopp som går ut från teknikrummet.

Har en faktura kvar att betala och känner mig verkligen osäker på om jag borde betala den nu. Poolroboten fungerar inte heller som den ska.

Utloggad hemirg

SV: Qualitypool
« Svar #10 skrivet: maj 04, 2022, 12:51:04:04 »
Nu efter tre år från beställningsdatum så är alla delar till pooltaket levererade och äntligen på plats.

Jag vill tacka Qualitypool för de lärdomar och erfarenheter som jag lärt mig under dessa år. Om det inte varit för dem så hade jag inte lärt mig hur man lägger upp ett ärende hos ARN och att vissa företag faktiskt skiter i deras rekommendation så att de hamnar på den så kallade Svarta listan. Men så länge inte konsumenter kollar upp företag så kan de fortsätta att sälja precis som innan. Tack vare dem så fick jag också nya erfarenheter om hur man stämmer ett företag i Tingsrätten. Den största lärdomen kommer ändå vara att lusläsa alla offerter och leveransbekräftelser framöver så att det inte smugits in något i det finstilta som att exempelvis hela betalningen måste göras innan leverans. Så tack ännu en gång för dessa lärdomar och för den tid som jag slapp lägga på andra tråkigare saker. (Ni som inte förstår ironi kan bara hoppa vidare till nästa inlägg).
8x4m Aqvispool med pooltak, saltklorinator, UV och fjärrvärme.

Inloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Qualitypool
« Svar #11 skrivet: maj 11, 2022, 09:49:41:41 »
Nu verkar det som att Qualitypool har slagit igen portarna. Websidan står iaf som permanent stängd.
Personen och hans familj bakom fortsätter dock i branchen under andra företagsnamn.

Detta innebär att vi med garantier mot Qualitypool nu har svårt att reklamera om det skulle vara något. tak bör man fortfarande kunna ta direkt mot tillverkare men kan vara bökigt.

Uppmanar alla att tänka en gång extra och läsa omdömmen om personerna bakom  och deras andra företag.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad hemirg

SV: Qualitypool
« Svar #12 skrivet: maj 12, 2022, 11:50:49:49 »
Nu verkar det som att Qualitypool har slagit igen portarna. Websidan står iaf som permanent stängd.
Personen och hans familj bakom fortsätter dock i branchen under andra företagsnamn.

Detta innebär att vi med garantier mot Qualitypool nu har svårt att reklamera om det skulle vara något. tak bör man fortfarande kunna ta direkt mot tillverkare men kan vara bökigt.

Uppmanar alla att tänka en gång extra och läsa omdömmen om personerna bakom  och deras andra företag.

Jag misstänkte att något sådant var på gång eftersom samma personer startade upp Poollagret. Nu är det som du skriver släktingar till dem som står på företaget istället. Nu kör de nog på Poollagret tills de får för många reklamationer på det företaget också istället för som ett seriöst företag ta hand om sina missnöjda kunder.
« Senast ändrad: maj 12, 2022, 12:32:04:04 av hemirg »
8x4m Aqvispool med pooltak, saltklorinator, UV och fjärrvärme.

Utloggad petter611

SV: Qualitypool
« Svar #13 skrivet: oktober 03, 2023, 18:22:17:17 »
Gällande Qualitypool/ Poollagret så verkar det vara samma personer som driver poollagret vidare. Det ryktas om att det är många missnöjda kunder som har blivit illa behandlade. När företaget har fått in pengarna då börjar dom riktiga problemen. Jag vet själv ett antal personer som har blivit drabbade tyvärr. Det är tragiskt att dom får köra på i samma spår. >:( >:( >:(

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan