CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Är poolen värd att satsa på?  (läst 8148 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Är poolen värd att satsa på?
« Svar #10 skrivet: december 16, 2010, 08:31:03:03 »
Pool & Spa butiken i Lund är väl en av de "gamla" spelarna... Om man dessutom ser att de erbjuder finansiering genom Wasa Kredit så måste det vara ett "seriöst" bolag... :)

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad andreaswi

SV: Är poolen värd att satsa på?
« Svar #11 skrivet: december 16, 2010, 12:13:07:07 »
Låter bra! Känns det lite tryggare vid en ev. affär. Thx!

Utloggad andreaswi

SV: Är poolen värd att satsa på?
« Svar #12 skrivet: december 16, 2010, 15:07:12:12 »
Pool & Spa butiken i Lund är väl en av de "gamla" spelarna... Om man dessutom ser att de erbjuder finansiering genom Wasa Kredit så måste det vara ett "seriöst" bolag... :)

//Anders

Har nu fått in en offert ifrån Rubinpool på ungefär samma summa. När jag sökte lite info om företaget dyker det upp många positiva svar från folk här, bland andra du awasen.

15 900 inkl frakt torde vara är rätt OK pris för denna pump (Brilix THP 120). Hur är det med garanti och support hos dem?

Utloggad Janne

SV: Är poolen värd att satsa på?
« Svar #13 skrivet: december 17, 2010, 09:39:34:34 »
Hej,

Jag kan inget om Brilix, har själv en Gullberg och Jansson och är mycket nöjd med support och drift på den.
Men vad jag fick rekomendation ifrån el kille "som har pool", var att satsa på en modell större och en trefas.
Trefas drar mindre ström enligt han och en större modell värmer snabbare upp poolen.
Nu blev det ingen trefas för mej, men en modell större blev det.

Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad andreaswi

SV: Är poolen värd att satsa på?
« Svar #14 skrivet: december 17, 2010, 13:02:58:58 »
Hej,

Jag kan inget om Brilix, har själv en Gullberg och Jansson och är mycket nöjd med support och drift på den.
Men vad jag fick rekomendation ifrån el kille "som har pool", var att satsa på en modell större och en trefas.
Trefas drar mindre ström enligt han och en större modell värmer snabbare upp poolen.
Nu blev det ingen trefas för mej, men en modell större blev det.

Janne

Nu har jag precis lagt en beställning på en Brilix THP 120 från rubinpool och det är den näst största pumpen som dom gör. Ingen trefas dock. Vi får hoppas att den duger till ändå!

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Är poolen värd att satsa på?
« Svar #15 skrivet: december 17, 2010, 17:52:51:51 »
Rubinpool har skött sig väldigt bra... Pumpen ska räcka bra eftersom du har en bra täckning också. Det tar ju ett tag att få upp poolen i temperatur (vi kör 29-30 grader) men när den väl kommit dit håller det bra och VP:n går inte alls så mycket...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag