CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Få poolen att smälta in!  (läst 7139 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad alexandersson

Få poolen att smälta in!
« skrivet: december 18, 2007, 10:33:48:48 »
Hejsan är ganska ny på det här med pool bygge men vi har kollat lite och fassnat för folkpools 4x8 pool. Vi ska har det i samband med ett ute hus av glas och längst med en stenmur..

Men nu till problemet vi har lite svårt att komma på något vi ska ha runt poolen så att den smälter in riktigt i miljön har tagit lite kort som det ser ut där den ska ligga och hoppas att någon kan komma med lite bra förslag som man skule kunna göra runt den?

Här kommer några kort:







 
« Senast ändrad: december 18, 2007, 17:14:28:28 av alexnadersson »

Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Få poolen att smälta in!
« Svar #1 skrivet: december 22, 2007, 22:07:22:22 »
Du har en riktigt fin stenmur!! Rätta inte till stenarna! Kolla mossan, lyckliga dig! Jag gillar inte när det blir för stramt och geometriskt. Hoppas du låter muren förbli intakt och synlig. Den mjukar upp de kantiga linjerna som en pool har.

Har du möjlighet att plantera på utsidan av muren? Kan du inte det vore det kanske fint med t.ex. Miscantusgräs i några oregelbunda grupper mellan pool och mur (inte heltäckande). Då får du lite höjd samtidigt som du kan se muren. Du kan ha vanlig gräsmatta mellan "dungarna".

Jag tycker inte att poolen ska ligga i linje med glashusets förlängning. Det kommer att se väldigt stelt ut. Förmodar att ingången till glashuset är i gaveln och placerar du poolen en bit ifrån muren kan du gå ut från glashuset, ta vänster och ha poolen rakt framför dig.

Poolen bör ligga lågt så att så mycket som möjligt av muren kan ses, gärna från vattnet när man simmar. Jag gillar inte när poolen byggs upp för mycket som på ett podium.

Jag tycker att det är finast om man gör allt man kan för att poolen inte ska synas - bygga lågt, diskret staket om man inte kan lösa säkerheten på annat sätt (som att stängsla in hela tomten). Poolen är så stor att den alltid kommer att synas i alla fall. Det ser elegantare ut om den inte dominerar totalt. Av samma skäl tycker jag att det är finast om ett trädäck får mörkna av sig själv (ej högtryck eller lack). Mörknat trä är snyggt (patina) och mindre iögonenfallande.

Lite ideer bara i all hast ...

Utloggad alexandersson

SV: Få poolen att smälta in!
« Svar #2 skrivet: december 24, 2007, 17:31:10:10 »
Tackar så mycket för dinna ideér men jag förstår inte redigt hur du menar med att poolen ska ligga en bit ifrån?
Kan du förklara det lite närmare?

Och sen vet jag inte riktigt vad Miscantusgräs har du någon bild på det kanske? eller finns det ytteliggande några fina växter du kan rekomendera 

Med vänliga hälsningar Fredrik
« Senast ändrad: december 24, 2007, 17:36:08:08 av alexandersson »

Utloggad Fia

SV: Få poolen att smälta in!
« Svar #3 skrivet: februari 29, 2008, 19:01:49:49 »
Hur går det med poolplanerna?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad thomas_ahlstedt

  • NordicPool 8*4 - Roman end trappa - Phalen Luftvärmepump
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 84
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt när det är klart!
    • Visa profil
    • Bilder på Poolbygget
SV: Få poolen att smälta in!
« Svar #4 skrivet: mars 11, 2008, 08:24:59:59 »
Se om ni kan utnyttja eran mur.
Vi byggde ett stenparti som vi la trallen mot, det blev lite liv runt polen då, (tyckte vi)

http://www.familjen-ahlstedt.se/Bilder/Poolbygget/index.html

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Få poolen att smälta in!
« Svar #5 skrivet: mars 11, 2008, 10:10:57:57 »
Hej Thomas!
Mycket vackert stenparti, alltan, grattis!!
//carlos O0
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag