VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Caldera fresh water system  (läst 1197 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stevo72

Caldera fresh water system
« skrivet: juni 09, 2019, 20:09:24:24 »
Hej.
Jag har siktet inställt på ett caldera seychells med fresh water system. Det är en saltklorinator som arbetar i spabadet och enligt försäljaren är det ett fantastisk system som används i många offentliga pooler.
Tänkte höra bland er om det finns någon erfarenhet av detta system och om det är så bra som försäljaren antyder?

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Caldera fresh water system
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2019, 00:28:49:49 »
Jag är alltid tveksam till de "nya,revolutionerande system" som marknadsförs för spa eller poolbruk. Ja enligt försäljarna är de ju alltid fantastiska. Men om det är en saltklorinator, på vad sätt är den annorlunda än andra saltklorinatorer ? Och tål själva badet verkligen saltvatten - inga detaljer i rostfritt eller liknande ? Vad det gäller påståendet om att det används i många offentliga pooler ställer jag mig ännu mera undrande - offentliga bad brukar vara rejält konservativa och köra säkra, beprövade system, med klorinering och pH-kontroll med autodoseringssystem, bl.a. för att de då kan automatisera en del av den journalföring som de är skyldiga att hålla, något man ju inte behöver för privata anläggningar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan