Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Målar FÄRG I VATTNET (Vatten baserat )  (läst 4975 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kröll

Målar FÄRG I VATTNET (Vatten baserat )
« skrivet: april 06, 2012, 13:21:57:57 »
Hej alla duktiga pool fantaster.Jo det är så här att jag byggde in vår pool med Tak och halva väggar kanon så långt. Men nu till det Jä -a . Jag stod på en planka och sen en stege på det och målade ,och jag trillade i med färgburken 4l vit men tror ca 1-2 l blev kvar där , med kläderna på och allt ,Nu får jag inte vattnet att bli klart , är Vitt / Grumligt . Tror ni man kan flocka bort ( Vilket Flockmedel är bäst till det ) .ELLER NI TROR INTE DET GÅR ATT FÅ RENT . Eller måste jag bytta allt vatten. Jag har pappers filter 24 000 l vatten i den,Snälla Hjälp mej någon . Hur skall jag göra . Har nu hällt i 2 L Flockmedel  Torsdagen den 6/4 Kl ca 15 00 .Och stängt pumpen som där står på flaskan ,och det skall ta 24 timmar sen skall man börja se ett litet resultat.Jag återkommer med resultat.Tack alla som har brytts sig,men ni har inte läst att jag har pappersfilter 
Mvh Kröll Hbg 
« Senast ändrad: april 07, 2012, 09:54:28:28 av kröll »

Poolgiganten

Utloggad suezen

SV: FÄRG I VATTNET
« Svar #1 skrivet: april 06, 2012, 13:33:31:31 »
Trist läge... jag tror tyvärr inte att du kan flocka bort det och filtret kommer i så fall bli igensatt hela tiden. Mitt råd är att du byter allt vatten.

Mvh
Anders
LazyBob

Utloggad Fia

SV: Målar FÄRG I VATTNET (Vatten baserat )
« Svar #2 skrivet: april 06, 2012, 19:49:00:00 »
Håller med, du får nog byta vatten.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad POOLRIKET

  • Tekniker
  • I Branschen
  • Kunnig
  • *****
  • Stad/land: Skurup
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Tekniker
    • Visa profil
    • POOLRIKET
SV: Målar FÄRG I VATTNET (Vatten baserat )
« Svar #3 skrivet: april 06, 2012, 22:14:24:24 »
Jag tror nog till och med att du får byta filtersanden får den lär inte gå att regenerera.

Henry

Utloggad Erica

SV: Målar FÄRG I VATTNET (Vatten baserat )
« Svar #4 skrivet: april 06, 2012, 23:43:28:28 »
Nja färgen är väl knappast pulverformig så den lär nog inte fastna i filtret. Däremot kan den kanske reduceras av kloret om det får gå en tid med hyffsad klorhalt. Rost (järn) i vattnet går ju bort efter några dagars drift med klor, även om det vid första fyllning ser hemskt ut med grön-brunt vatten (detta problem uppstår normalt bara hos de som använder brunnsvatten för att fylla med).

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Målar FÄRG I VATTNET (Vatten baserat )
« Svar #5 skrivet: april 06, 2012, 23:46:51:51 »
Jag tror nog till och med att du får byta filtersanden får den lär inte gå att regenerera.
Öhh, han har ju pappersfilter...
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad kröll

SV: Målar FÄRG I VATTNET (Vatten baserat )
« Svar #6 skrivet: april 07, 2012, 09:50:07:07 »
javisst du va vaken på det du Erik helt rätt

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Målar FÄRG I VATTNET (Vatten baserat )
« Svar #7 skrivet: april 07, 2012, 11:45:28:28 »
Vad som är rätt och fel är väl en fråga som det egentligen inte finns något svar på. Men jag skulle ju föredra att du skriver det du gjort i ett nytt inlägg än att redigera ditt första inlägg som är 6 inlägg upp. Jag skulle precis lämna tråden när jag såg att du hade lagt till info om vad du hade gjort för åtgärder.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad kröll

SV: Målar FÄRG I VATTNET (Vatten baserat )
« Svar #8 skrivet: april 10, 2012, 10:11:24:24 »
Ja ha Tröttnade på det här,pumpade ut 24 000 började om

Utloggad POOLRIKET

  • Tekniker
  • I Branschen
  • Kunnig
  • *****
  • Stad/land: Skurup
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Tekniker
    • Visa profil
    • POOLRIKET
SV: Målar FÄRG I VATTNET (Vatten baserat )
« Svar #9 skrivet: april 11, 2012, 20:42:36:36 »
Nja färgen är väl knappast pulverformig så den lär nog inte fastna i filtret. Däremot kan den kanske reduceras av kloret om det får gå en tid med hyffsad klorhalt. Rost (järn) i vattnet går ju bort efter några dagars drift med klor, även om det vid första fyllning ser hemskt ut med grön-brunt vatten (detta problem uppstår normalt bara hos de som använder brunnsvatten för att fylla med).

Till Erica
Det har nog inte med pulverformig att göra snarare koncistensen som kan få det svårt att passera sanden,,,,
Vad som händer är ju att du sätter igen porerna i sanden så att de inte får någon uppsamlande effekt, om det ens klarar att passera.

Men nu var det ju pappersfilter så då lär han ju definitivt  få byta filter...

Henry

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag