Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: 3x6m Tjälldén-pool.  (läst 12764 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ippo

SV: 3x6m Tjälldén-pool.
« Svar #10 skrivet: juni 23, 2015, 00:15:18:18 »
Ojojoj vad tiden går, och vad dålig jag har varit på att uppdatera här...  <dontkn> 
Jag har inte gett upp och poolgropen är INTE igenfylld!!!  ;D O0

Nu står väggarna alla stolpar är gjutna och allt utom två meter av krönbalken är gjuten.
Det var ett tungt jobb att göra solo, har blandat ganska exakt 96st 20-kilos säckar betong i blandare och hällt i mina tre murarhinkar.
Det tog nog effektiv tid ca 20 timmar men jag delade upp det på 3 tillfällen för att orka och hinna jobba lite emellan. Har inte behövt gå till gymmet på ett tag iaf!  ::)

Skimmer är ingjuten, tyckte det kändes bra och ha den helt rocksolid när krönbalken skulle gjutas, förhoppningsvis mindre risk för fadäser.  ;)
Väggarna är spacklade och ytan duger med en väggmatta som jämnar ut det sista, blev faktiskt glatt överraskad över hur bra jag ändå fick det utan att slipa med papper.
Blandare ungefär en tredjedels säck åt gången och spacklade och rev sen av med ett putsbräde. Det var ganska kort brukstid på spacklet, 30 min, så man fick jobba på rätt snabbt!

Näst på schemat är att gjuta fast en jetswim som jag i helgen har tagit hål för, valde även att ta ur mellan två stolpar och förstärka med ankarmassa och armering runt jetswimen, mellan stolpar och krönbalken.
Det kändes lite osäkert att fästa den enbart i frigolit, pratade med Tjälldén och det var vad som nämndes som ev lösning.
Imorgon måste jag karva ur lite mer så huset för jetswimen fälls in helt och hållet i väggen, sen hamnar packningar, monteringsring och front utanförväggen.

Liner är beställd (,det blev svart mosaik,) och jag ska handla lite inloppsgrejer och kopplingar i dagarna.
Lutar åt att köra på astrals produkter till största del, iaf pump, filter, stege, belysning och värmepump.

Får imorgon slänga upp en bild på nuvarande status så ni inte tror jag bara latar mig. >:D
Bygger 3x6m Tjälldén-pool.
Hoppas på badklart i sommar så man slipper tjära och fjädrar här hemma på gården.

Poolgiganten

Utloggad Ippo

SV: 3x6m Tjälldén-pool.
« Svar #11 skrivet: juni 25, 2015, 09:57:48:48 »
Dagarna flyger förbi när man kommer hem sent efter jobb...
Skummade fast jetswimhuset ( i ytskiktet och lite av cellplasten) i förrgår och det är klart för att gjutas fast i en ordentlig betongkaka mellan stolparna på kortsidan.

Min proffsiga  ;) spackling! Är jämnare än ert ser ut pga skiftningarna i ton!


Ska spackla nere mot plattan innan jag är helt klar.
Bygger 3x6m Tjälldén-pool.
Hoppas på badklart i sommar så man slipper tjära och fjädrar här hemma på gården.

Utloggad Pontello

SV: 3x6m Tjälldén-pool.
« Svar #12 skrivet: augusti 01, 2016, 21:45:20:20 »
Hur har det gått för dig? Hade varit kil med en bild.
 :)
Intresserad av vad du valde för skimmer till slut. Blev det för en högre vattennivå? Hur ser det ut och hur fungerar det?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag