CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Articspa erfarenheter av ÅF och är swim spa ett alternativ istället för pool?  (läst 1291 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Danb

Vi har funderat på pool i några år, men kan inte riktigt hitta ett bra ställe för den i trädgården. Vi vill också gärna ha ca 35 grader i vattnet, vilket inte verkar optimalt i en pool.

Vi har landat i att ett Swim spa skulle kunna fungera, för att kunna ha glädjen av ett spabad men även lite mer yta för barnen att plaska i. Det lutar åt ett ArticSpa Ocean. Vi har varit i kontakt med de två ÅF som verkar vara störst på Artic Spa i Sverige.

Ett orosmoment är att en återförsäljare säger att Ocean måste stå på en gjuten platta, medan den andra säger att det duger med trädgårdsplattor. Det gör oss än mer osäkra på vem vi ska välja.
Är det någon som vill dela med sig erfarenheter från återförsäljare av ArticSpa vore jag tacksam.

Tar också gärna emot tankar kring om vi tänker rätt med att välja ett större Spabad.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

Från https://arcticspa.se/arctic-ocean.php

Specifikationer

Bredd: 236 cm
Längd: 436 cm
Höjd: 129 cm
Volym:5900 liter

Jag hittar inget pris på badet. Misstänker att det är rejält dyrt. Jag skulle hellre ha en liten pool med pooltak. Vi håller oftast 32-33 grader och badar mest under pooltaket. Liner sägs inte tåla så höga temperaturer men det finns ju fler här som kör så utan problem.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag