CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur länge ska vattenfallet vara igång?  (läst 2901 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Maria-67

Hur länge ska vattenfallet vara igång?
« skrivet: augusti 11, 2011, 23:38:57:57 »
Vi har haft ett oanvänt Burlington 680 ett antal år av olika skäl. Nu har vi satt igång det och temperaturen har hamnat rätt men vattenfallet är igång hela tiden, kan det vara rätt? Har ställt in filtreringscykeln på ekonomiläge (F4) men det känns inte som det ska spela ngn roll för vattefallet. Hittar inget i bruksanvisningen där det står om vattenfallet.
« Senast ändrad: augusti 11, 2011, 23:45:25:25 av Maria-67 »

Poolgiganten

Utloggad Steffe

SV: Hur länge ska vattenfallet vara igång?
« Svar #1 skrivet: augusti 12, 2011, 09:57:38:38 »
Vill du inte att vattenfallet skall vara på så får du helt enkelt stänga av det genom att skruva på ratten som styr flödet till vattenfallet. Du har säkert en ratt som styr om en del av cirkulationsflödet skall gå via vattenfallet eller om det skall gå in via ett inlopp i botten. Så fungerar det på mitt spa i alla fall. Går det hela tiden så låter det som du har kontinuerlig cirkulation i spat vilket är bra.

Jag brukar faktiskt ha i gång vattenfallet när jag inte badar (stänger av det allt som oftast när jag badar så att inte vattnet skall kylas snabbare av den kalla luften) då det ger mer rörelse på ytvattnet som gör att skräp etc. snabbare hamnar i filterlådan.

Men som sagt var; hitta ratten som styr flödet till vattenfallet. :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag