VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Lecapool äntligen färdig!  (läst 22664 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pool09

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #40 skrivet: maj 08, 2011, 17:38:47:47 »
lundberg, tack!

Kommer inte ihåg vad överdraget heter... Folkpool är det ifrån i alla fall,  och jag hade tur och kom över det för en spottstyver, helt nytt.

Det var nämligen så att en kollega till mig byggt pool från Folkpool med överdrag!   Det vara bara det att deras aldrig fungerade riktigt bra, och efter 2 år så fick dom ett nytt efter många om och men. Det var bara det att under tiden hade dom bestämt sig för pooltak istället, så jag fick köpa överdraget av dom till halva priset, helt nytt!  Bara själva aluminumskenorna och upprullningen som är 2 år, men inget slitage att snacka om där!  Ibland ska man ha tur.

Men som sagt, jag kan inte vad det heter,  men det håller att gå på, vilket var ett krav eftersom vi har barn, och vi är väldigt nöjda!

Poolgiganten

Utloggad tobbe e

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #41 skrivet: juni 07, 2011, 09:45:12:12 »
Tjenare!
Härlig pool!

Vi är inne på att bygga en pool. Och min egen plan, växte fram för ett tag sedan. Sen såg vi detta forumet och just ditt inlägg! Precis som jag tänkt det!

Får man fråga?
Varför inte en "vanlig" pool?
Är ni nöjda med detta?
Är det ett billigare alternativ?

Har lite fått för mig att det blir biilligare, stabilare och lång hållbarhet att man gör på detta viset!
Var det mycket svårt att få rätt med lampor, utsug, reningsverk, osv när man gör det så här själv, utan något standard paket?

Kanonfin pool, och jag hoppas att du har möjlighet att svara! =)

Mvh Tobbe

Utloggad pool09

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #42 skrivet: juni 07, 2011, 13:00:17:17 »
Tobbe!

Roligt du gillade bygget! När pooldrömmarna började ta fart, tänkte jag först, ska väl inte starta ytterligare ett projekt... så jag tog in lite offerter från typ Folkpool och ett par till, där jag ville ha allt gjort. Alla landade på runt 210-230 tusen, och då tillkommer ju ändå kringkostnader för underarbete, trädäck mm.

Sen var det en kollega som tipsade om att det fanns ett forum på nätet om pooler, så jag hittade hit, och såg alla fina byggtrådar, och blev så klart sugen...

Tänkte att det kan väl inte vara så svårt, gräva ett stort hål, gjuta en platta , mura och putsa lite, klart!!!    ;D

Och ska tillägga att jag gillar gedigna saker, var aldrig riktigt sugen på att låta Folkpool gräva ner en trästomme. Ska det var så ska det vara stabilt!

Började kolla upp lite kring kostnader, vad skulle det kosta om man gör det helt själv...?

Har skrivit detta har jag för mig i en annan tråd, men  vet att ALLT slutade kring 130 000 ca, men då ingår rubbet!

Är inget svårt att gjuta platta, mura, putsa , mura in lampor, inlopp mm, tar bara en ofantlig tid. Svetsad liner fick vi hjälp med, men även den är ju lite tjockare än en vanliga standardliner från Folkpool, vilket känns bra. Och vi ville gärna ha samma mönster i trappan som i övrig pool, är lite allergisk mot att sätta dit en vit trappa... 

Kan helt klart reka att bygga den själv, om du bara är det minsta lilla händig, så sätt fart! Det kommer ta tid, men nu när allt är klart, oj vad nöjd man känner sig... O0

Sätt igång bara, och fråga mer om du undrar över något annat!

Sammanfattning, bygga själ i leca= billigare, gediget, roligt att jobba med, inget speciellt svårt!

Utloggad tobbe e

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #43 skrivet: juni 15, 2011, 14:57:42:42 »
Tjena!

Jag jag håller med! Gjutet är gjutet  ;)

Hur fick ni allt "till poolen"? Fick ni offert på poolpaket av någon leverantör, fast utan stomme då?

Hur stor är er pool? (eller missade jag det i tråden  ??? )

Våra planer är nu som så, att OM /När det blir pool, så blir det ingen plast, och inget trä.. som stomme iaf..  ;)

130´för Allt? Men då räknar du inte in trädäck osv?  Fast ett helt kanonpris iaf!


/ Tobbe

Utloggad peteristan

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #44 skrivet: augusti 25, 2011, 19:04:47:47 »
även om det inte skrivits i tråden på över 60 dgr så måste ja skriva .-)

känns mer o mer att jobbet me att mura är värt det.. även om ja ska ha de inomhus.. snyggt bygge.. även de störsat teoretiska jobbet va att skicka frugan p åmutresa till ullared, eller spaupplevelse i ngn resort haha

grattis till poolen ! <antman>

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan