Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Erfarenhet av nybliven poolägare-ovanmarkpol  (läst 7799 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Denzel

SV: Erfarenhet av nybliven poolägare-ovanmarkpol
« Svar #20 skrivet: augusti 13, 2017, 22:47:34:34 »
Varför stänger du av VP kl 21? Då får den ju jobba hela förmiddagen för att ta igen det som tappats under natten. Bättre att ställa in den temp du vill ha i poolen och köra VP 24x7 på termostaten. Min står på 32 grader.

Det är för att, som någon annan skrev i tråden, att jag inte vill störa grannarna med fläkten. Den låter inte mycket, men är vänd mot grannens sovrum så det känns som en sjysst sak att göra för grannsämjan :)

Poolgiganten

Utloggad Denzel

SV: Erfarenhet av nybliven poolägare-ovanmarkpol
« Svar #21 skrivet: augusti 13, 2017, 22:49:56:56 »
Får man fråga vilken värmepump det är du har och var i landet du bor?
Har du mätt upp ngn ungefärlig elförbrukning?

Jag har en aningen mindre Intex och köpte en G&J P08 för att värma den. Kört ca. 1 vecka på 30grader men ökade på till 32grader idag. Får se hur varmt det är imorgonbitti. Vp:n får ju gå under natten.
Men jag tycker det är bättre som Mickelin skriver....att köra VP:n dygnet runt. Den slår ju av när tempen är uppe.

Har samma pump som du och bor strax utanför Karlstad.
VP låter inte mycket men är vänd mot grannens sovrum, vill inte riskera grannsämjan :) o andra sidan är det som du skriver, den slår av när tempen är nådd. ??? får fundera lite hur jag ska göra inför nästa säsong

Utloggad Denzel

SV: Erfarenhet av nybliven poolägare-ovanmarkpol
« Svar #22 skrivet: augusti 15, 2017, 16:20:49:49 »
Får man fråga vilken värmepump det är du har och var i landet du bor?
Har du mätt upp ngn ungefärlig elförbrukning?

Jag har en aningen mindre Intex och köpte en G&J P08 för att värma den. Kört ca. 1 vecka på 30grader men ökade på till 32grader idag. Får se hur varmt det är imorgonbitti. Vp:n får ju gå under natten.
Men jag tycker det är bättre som Mickelin skriver....att köra VP:n dygnet runt. Den slår ju av när tempen är uppe.

Nu har räkningen för juli månad kommit och jag har förbrukat 180kw mer i år än mot förra året. Om vi gissar att Det är pool anordningen som är enda orsaken så kostar det alltså ca200:- för 3 veckor (det är 3 veckor jag haft allt igång under juli), Mao ca 10:- om dagen.
Får se vad som händer när augusti räkningen kommer men ca 300:- per månad för driften får anses helt ok för att kunna bada varje dag..

Utloggad Ocean

SV: Erfarenhet av nybliven poolägare-ovanmarkpol
« Svar #23 skrivet: augusti 15, 2017, 20:41:58:58 »
Nu har räkningen för juli månad kommit och jag har förbrukat 180kw mer i år än mot förra året. Om vi gissar att Det är pool anordningen som är enda orsaken så kostar det alltså ca200:- för 3 veckor (det är 3 veckor jag haft allt igång under juli), Mao ca 10:- om dagen.
Får se vad som händer när augusti räkningen kommer men ca 300:- per månad för driften får anses helt ok för att kunna bada varje dag..

Kanon! Då har jag ett hum om vad jag kan vänta mig på elräkningen.
Intex 3,66 med sandfilter och G&J poolvärmare.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan