CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Skillnad på Hydro Pro 10 och Hydro Pro 10 Svart?  (läst 6079 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MackeNo1

SV: Skillnad på Hydro Pro 10 och Hydro Pro 10 Svart?
« Svar #10 skrivet: maj 19, 2017, 23:00:26:26 »
Har ju funderat mellan Luxlama 09 och Hydro Pro 10, men bestämde mig för att jag skulle beställa Hydro Pro´n av Rubinpool. Mycket på grund av att det verkar vara en bra och seriös leverantör samt att den pumpen var något starkare än Luxlaman.

Går in på  webbshoppen och får då syn på Azuron nedan, samma pris som Lulaman men starkare än Hydro Pro´n. Har givetvis googlat runt efter information och kommit fram till att den är väldigt knapphändig. Finns någon enstaka kommentar som är flera år gammal, dom är uteslutande positiva men man vet ju inte hur tillgång på delar osv ser ut om några år. Hydro Pron är ju väletablerad och känns säkrare så sett, även om återförsäljaren är bra (Rubinpool) så blir det ju problem om det ej går att få tag på delar.

Sen är kunskapsbanken på nätet stor vad det gäller Hydro Pro, något som inte är fallet med Azuro. Det är nästan den största nackdelen när pumpen börjar få några år på nacken och garantin gått ut.

Jämför man specifikationerna så ser dock Azuron vassare ut på alla punkter utom ljudvolymen, så då började man vela igen....  ::)

Den har högre värmekapacitet redan vid 20 grader i lufttemp, cirkulerar mer vatten, 12kg tyngre (vikt brukar indikera rejälare grejer) osv.

                                         Hydro Pro                               Azuro
Maximal värmekapacitet      10kW vid 27 grader i luften      10,5kW vid 20 grader i luften
COP värde                          6,2 vid 27 grader i luften          5,1 vid 20 grader i luften
Driftström                           1,48kW                                  1,95kW
Optimalt flöde                     4,5kubik/timme                       2,8kubik/timme
Automatisk avfrostning         Ja                                          Ja
Ljudnivå                             40dB, distans 10m                   54dB, distans specas ej
Vikt                                    49kg                                       61kg
Mått (LXBXH)                      930/350/550                           1010x310x610

Tänker mest högt nu, men är det någon som har input att komma med så varsågoda :)




Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Skillnad på Hydro Pro 10 och Hydro Pro 10 Svart?
« Svar #11 skrivet: maj 20, 2017, 09:58:21:21 »
Jag skulle resonera som du gör i början av inlägget och satsa på Hydro Pro. Usel dokumentation kan ibland indikera andra brister i utförandet. Jag vill gärna ha en bra beskrivning som är begriplig, en vettig återförsäljare och tillgång till service och reservdelar i framtiden.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad MackeNo1

SV: Skillnad på Hydro Pro 10 och Hydro Pro 10 Svart?
« Svar #12 skrivet: maj 20, 2017, 11:31:14:14 »
Ringde och pratade med Rubinpool när dom öppnade idag. Dom rekommenderade Hydro Pro, dom säljer hundratals av den varje år och den fungerar mycket bra.

Så det blev 4x8m solfolie och en Hydro Pro 10, nu är det bara att vänta på leverans :)

Tack för tips och råd!

Utloggad Flopp

SV: Skillnad på Hydro Pro 10 och Hydro Pro 10 Svart?
« Svar #13 skrivet: juni 13, 2019, 15:58:58:58 »
Gammal tråd men ni i tråden kanske har just en Hydro Pro.

Jag har en Hydro Pro 10 kw köpt 2016.

Jag tycker att den tar tid på sig att värma upp poolen.

Poolen är en isolerad(termoblock med betong i mitten) med pooltäcke(royaltec https://www.poolkungen.se/poolskydd-royaltec-p281-196#filter_attributes=6-112+16-106&filter=true)

3.5*7.5, 1.4 m vattendjup. ca 36 kubik

ca 10-15 meter från VP till inlopp i poolen. Slangarna går i marken(jord/grus)

VP står typ halva dagen i solen, om det nu spelar någon roll

Har bifogat en graf på vattentemp och förbrukning av VP

Ute temp 18 - 22

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag