Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: rund pool grundarbete  (läst 37209 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dangel

SV: rund pool grundarbete
« Svar #40 skrivet: april 15, 2009, 15:28:44:44 »
Hej, Är relativt ny i poolbranschen och håller på att bygga grunden, till min intex 4,57*122!
Jag har jordvärme och har därför byggt en 8 kantig form av 2*6 reglar och grävt ner dom typ 5 cm i marken...
Sen har jag lagt mark duk i formen och sen lagt ca 5 cm stenmjöl, och ovanpå de la jag cellplast (50m.m) Och sen helt enkelt bara underlagsduken jag fick med poolen..

Borde de bli bra??
M.v.h// Daniel

Poolgiganten

Utloggad Monte Jannas

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Portugal
  • Antal inlägg: 2
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Äntligen ska drömmen om en egen pool bli sann!
    • Visa profil
    • Man ser floden
SV: rund pool grundarbete
« Svar #41 skrivet: maj 21, 2012, 09:57:33:33 »
Hej, Vi ska idag gjuta en stödmur för vårt poolbygge. Vi är mycket nyfikna om det varit några problem med att få er mur att hålla och hålla inne singelbädden.
MVH
Anna
Nu har vi köpt en oval GRE Pool 3x5 meter med filterpump. Eftersom vi endast har begränsad till gång till el, (solceller). Vatten har vi från egen grävd brunn men det går att köpa vatten och få hit det med hjälp av 3 kubikmeter tank dragen av en traktor.
Vi som gör detta är ett medelålders par som lever nybyggarliv i Portugals glesbygd. Vi bor i den vackra provinsen Alentejo, där olivlundarna, vingårdarna och korkekarna avlöser varandra.

http://www.portugal-alentejo.se

Utloggad thesmurfen

SV: rund pool grundarbete
« Svar #42 skrivet: maj 21, 2012, 15:19:47:47 »
Vad jag har förstått så är det bra att ha stenmjöl uppe på isoleringen. detta för att slippa hälavtryck och annat. Har ni "vanlig" frigolit eller markisolering??

Vi körde på vanlig isolering och sen öste vi på ca 5-7cm stenmjöl uppepå som vi vattnade hårt...har dock inte hunnit sätta fötterna på underlaget än men det ser iaf bra ut!
Poolmans palmyra 3,66 med värmepump G&J 3.5kW. Färdigställd maj 2012 http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7586.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag