Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: PP-Pool 6x3,5  (läst 48903 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rico

PP-Pool 6x3,5
« skrivet: september 01, 2012, 11:01:55:55 »
Då startar pool bygget på allvar idag.  ;D  Grävaren är här och har börjat sin kamp med den hårda leran.
Jag är lite nervös över vad gropen kommer kosta när det är klart.
Jag har fått pris på 15k för bara gropen och bort forsling av material. Men sen så tillkommer det för hålet till brunnen och lägga ut dränering och makadam så det är inte utan att man är lite orolig  :-\
Poolen kommer på fredag om vädret tillåter så det blir spännande.
« Senast ändrad: september 01, 2012, 11:18:31:31 av Rico »
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Poolgiganten

Utloggad Kallsupen

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Halland
  • Antal inlägg: 240
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Att ha en pool är livskvalite
    • Visa profil
    • www.claes-mette.se
SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #1 skrivet: september 02, 2012, 09:12:01:01 »
Ja va skoj va har du köpt för pool mm.Hoppas allt går bra och visst ekonomin styr alltihop man önskar man vore miljonär lite grann.Lycka till och in me bilder så fort du hinner.
Pool från Rubinpool 5,5 x 1,20 värmepump Brilix THP 120

www.claes-mette.se

Utloggad Rico

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #2 skrivet: september 03, 2012, 20:38:08:08 »
Då har hålet blivit färdigt i helgen och dräneringen har kommit på plats idag.
Nu är det ett lager makadam och ett lager stenmjöl som fattas sen är det klart för baljan.  O0

Det vi har köpt är då en PP-pool 6x3,5 som vi ska värmepump, saltklorinator och pool tak till. Runt om poolen ska det trädäck. Vilka märken och modeller det är på de tekniska prylarna kommer jag uppdatera med senare.

PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Utloggad Rico

PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Utloggad Rico

PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Utloggad Fia

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #5 skrivet: september 10, 2012, 20:23:40:40 »
Det är smidigt att köpa den poolen!! Inget bygga ram där inte. O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad MathiasS

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #6 skrivet: september 10, 2012, 20:28:18:18 »
Näe det går verkligen fusk-fort med dessa baljor..... :)
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Trollmann

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #7 skrivet: september 10, 2012, 20:46:53:53 »
Supernice!

En fråga, vad har du för isolering på botten? Det ser inte ut som isolering som klarar tryck men jag kan ha fel.
PP-pool 6*3*1,5 isolerad.
Dalas pooltak
Atlas Scientific ph, oRP, ph-, klor automation via esphome och Home Assistant

Utloggad Rico

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #8 skrivet: september 11, 2012, 20:36:07:07 »
Ja det blev bra och gick snabbt. Nu kommer det bli lite paus i det hela för jag har lite andra saker på gång här hemma.
Isoleringen följde med poolen och det står XPS på den. 
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Utloggad Rico

SV: PP-Pool 6x3,5
« Svar #9 skrivet: oktober 08, 2012, 10:59:07:07 »
Dags att fylla igen runt poolen. Dessa 12 ton stenmjöl ska jag fylla igen med manuellt med skottkärra (rullebör  ;)) och då ska de första 50cm blandas ut med cement.

Nu så fylls det på med vatten också och jag kommer inte att få igång pumpen/reningsverk förrän till våren. Så behöver jag göra något med vattnet fram tills dess? Jag ska ha saltvatten.
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan