CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Byta vatten vid minusgrader?  (läst 12352 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad alsa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Grilla och bada finns det något bättre:-)
    • Visa profil
Byta vatten vid minusgrader?
« skrivet: november 04, 2010, 12:51:21:21 »
Har rengjort mitt spa i dag samt bytt vatten i stålande solsken och +8C!
Men snart kommer vintern, så jag undrar hur gör ni (metodik) när ni byter vatten i era spa vid minusgrader??
//Alsa
SPA Hydropool self-cleaning 775

Poolgiganten

Utloggad Nilking

SV: Byta vatten vid minusgrader?
« Svar #1 skrivet: november 04, 2010, 13:45:41:41 »
Om du inte har en pump, skaffa en. Jag köpte en på Claes Ohlsson för 400:-. Då går det så fort att byta vatten att frysrisken borde vara minimal.
 O0

//Thomas

Utloggad alsa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Grilla och bada finns det något bättre:-)
    • Visa profil
SV: Byta vatten vid minusgrader?
« Svar #2 skrivet: november 04, 2010, 15:15:30:30 »
He he ;D I mitt bad pumpar jag ut vattnet med befintliga pumpen, dessutom så tar den vattnet från botten med, så den blir grundligt tömd O0
Samtidigt som jag tömmer ur vattnet brukar jag rengöra vattenlinjen och bakom nackkuddarna mm.....
SPA Hydropool self-cleaning 775

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Byta vatten vid minusgrader?
« Svar #3 skrivet: november 04, 2010, 16:50:52:52 »
Några minusgrader är väl inga problem, mer än att man fryser såklart. Det är ju sällan under minus 10 veckor i sträck, lite beroende på var man bor såklart. På den korta tid det tar att tömma, rengöra och fylla på nytt, så hinner ingenting frysa sönder.

Lite intressant att du kan tömma med "befintliga pumpen" (?) är det cirkulationspumpen, eller hur går det till? Är det en original feature i ditt spa, eller?

Kan känna att det kanske inte är helt optimalt att köra pumparna torra, tror väl att de mår bäst av att ha vatten att jobba med och inte luft, eller har jag helt fel?

/Z

Utloggad alsa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Grilla och bada finns det något bättre:-)
    • Visa profil
SV: Byta vatten vid minusgrader?
« Svar #4 skrivet: november 04, 2010, 17:47:18:18 »

Lite intressant att du kan tömma med "befintliga pumpen" (?) är det cirkulationspumpen, eller hur går det till? Är det en original feature i ditt spa, eller?
/Z

Alla Hydropool self-cleaning bad har som standard att kunna pumpa ut vattnet med en av dom befintliga massagepumparna O0
Jag låter aldrig pumpen går torr, stoppar den direkt när allt vatten är slut i badet.....
se även länk:
http://www.selfcleaninghottubs.com/




« Senast ändrad: november 04, 2010, 17:51:54:54 av alsa »
SPA Hydropool self-cleaning 775

Utloggad Nilking

SV: Byta vatten vid minusgrader?
« Svar #5 skrivet: november 04, 2010, 22:47:10:10 »

Lite intressant att du kan tömma med "befintliga pumpen" (?) är det cirkulationspumpen, eller hur går det till? Är det en original feature i ditt spa, eller?
/Z

Alla Hydropool self-cleaning bad har som standard att kunna pumpa ut vattnet med en av dom befintliga massagepumparna O0
Jag låter aldrig pumpen går torr, stoppar den direkt när allt vatten är slut i badet.....
se även länk:
http://www.selfcleaninghottubs.com/






Ja, nice feature på Hydropoolbaden det där. Jag vägde mellan just ett Hydropool samt mitt nuvarande bad när jag var i köpartagen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag