VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Lite frågor från blivande poolägare  (läst 977 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad badanka74

Lite frågor från blivande poolägare
« skrivet: juni 11, 2020, 18:26:23:23 »
Har tänkt köpa ovanmarkspool i sommar. Någon som har erfarenhet av pool från Jf- fritid? Har också tittat på pool från Bestway och Rubinpool. Vad kan ni rekommendera för leverantör?
Ska beställa vatten då jag inte har möjlighet att fylla från eget vatten. Men en fråga, måste man fylla på kontinuerligt med vatten under badsäsongen eller räcker det med att fylla 1 gång på sommaren? Har fått olika svar från leverantörer, den ena sa att jag måste fylla på flera hundra liter i veckan och den andra sa att det räckte med 1 gång. Blir inte riktigt klok på detta🤔 Kanske kan någon här reda ut det för mig.. Jag har ingen möjlighet alls att ta från eget vatten eftersom jag har vatten från egen brunn och delar med grannen..Tacksam för lite svar från er poolexperter😊

Poolgiganten

Utloggad henrik79

SV: Lite frågor från blivande poolägare
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2020, 12:51:30:30 »
Har tänkt köpa ovanmarkspool i sommar. Någon som har erfarenhet av pool från Jf- fritid? Har också tittat på pool från Bestway och Rubinpool. Vad kan ni rekommendera för leverantör?
Ska beställa vatten då jag inte har möjlighet att fylla från eget vatten. Men en fråga, måste man fylla på kontinuerligt med vatten under badsäsongen eller räcker det med att fylla 1 gång på sommaren? Har fått olika svar från leverantörer, den ena sa att jag måste fylla på flera hundra liter i veckan och den andra sa att det räckte med 1 gång. Blir inte riktigt klok på detta🤔 Kanske kan någon här reda ut det för mig.. Jag har ingen möjlighet alls att ta från eget vatten eftersom jag har vatten från egen brunn och delar med grannen..Tacksam för lite svar från er poolexperter😊

Vi har en Intex-ultra XTR rampool på 31 m2. Fungerar bra, går att köpa i leksaksaffären, så det är kanske ingen "riktig" pool, men fyller sin funktion.

Vi fyllde vatten när vi satte igång poolen i maj, och har inte behövt fylla något alls. Vi är noga med att täcka över den när vi inte badar. Kan tänka mig att man behöver fylla på nån kubik då och då om det blir en torr och varm sommar, men annars gör ju regnet sitt och fyller på den åt oss :)

Oavsett vilket måste ju ju ha möjlighet att dra nån kubik då och då från brunnen, annars kommer vattennivån säkerligen att sjunka när sommaren kommer och solen steker på. Hur mycket är svårt att säga, beror ju på vart man bor och hur noga man är med att täcka över.


/H

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Lite frågor från blivande poolägare
« Svar #2 skrivet: juni 12, 2020, 14:36:37:37 »
Det kommer gå åt vatten.
Hur mycket beror på bla hur mycket som stänks, värme i poolen, ju varmare ju mer avdunstar. Sedan kan du förhindra avdunstning med olika tak eller täcken men jag har svårt att se att det inte går åt något.

JF verkar många gilla, det finns massor bra byggtrådar om storpool.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan