CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Råd om återförsäljare  (läst 3839 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Molle

Råd om återförsäljare
« skrivet: juni 08, 2008, 00:55:42:42 »
Hej,

Jag står i valet och kvalet om följande försäljare och undrar om någon har erfarenhet av dem.
Det är www.iups.se och www.soderrogard.se.
Än så länge är jag inte så imponerad av dem, långa svarstider och deras rekommenderade montörer hör inte av sig så det är iofs inte deras fel.

Det är framförallt deras 4x8 m Achensee pool som är lockande, någon som har en sådan?


Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Råd om återförsäljare
« Svar #1 skrivet: juni 10, 2008, 20:17:42:42 »
Vad jag kan komma ihåg så tror jag ingen har den poolen bland medlemmarna här, fast ibland är mitt minne kort! ;D
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad moggis

SV: Råd om återförsäljare
« Svar #2 skrivet: juni 10, 2008, 20:21:07:07 »
Hej!
Iups hade vi hemma hos oss och fick en offert på både gräv, bygge, vp och trädäck...och den verkade ok. Men när vi bad om referenser så var det lite si och så med det för folk ville inte visa sina pooler sa han, han sa oxå att dom hade byggt en pool i närheten av oss, men han kom inte ihåg var så den kunde han inte visa...men till slut fick vi iaf. åka med honom några mil till ett ref.objekt och när vi sitter i bilen säger han att; "Vi har inte byggt den poolen, bara rättat till den"(fast jag vet inte vad dom rättat till för det var då inte snyggt gjort)...efter det sen la vi ner dom och började om på nytt med att försöka lösa vår pooldröm som fortfarande bara är en dröm...
Kontenta; Dom kan säkert vara bra...men vi vågade inte anlita dom iaf...
Tyvärr verkar det vara väldigt svårt att hitta nån som har totalentreprenad på poolbygge här i Skåne så hittar du nån bra så hör gärna av dig :)

Utloggad moggis

SV: Råd om återförsäljare
« Svar #3 skrivet: juni 10, 2008, 20:23:02:02 »
...dessutom var där ingen hemma när vi var och kollade på poolen som dom rättat till...

Utloggad Molle

SV: Råd om återförsäljare
« Svar #4 skrivet: juni 11, 2008, 20:35:06:06 »
Nej är också lite misstänksam. Men nu när jag ringde så höll de på att bygga en så de borde ju ha nån referens tycker man.

Utloggad moggis

SV: Råd om återförsäljare
« Svar #5 skrivet: juni 12, 2008, 19:17:31:31 »
Jo, dom byggde pooler då oxå men han sa att folk inte ville att där skulle springa en massa människor i deras trädgårdar...men det är ju bara att be om ett refobjekt. och sen om det är bra och anlitarna är byggda är det ju bara å köra...Kanske bara jag som är lite väl övernitisk... *s*

Utloggad Poolhajen

SV: Råd om återförsäljare
« Svar #6 skrivet: juni 12, 2008, 22:48:00:00 »
Av de pooler vi byggt har nog i princip ALLA erbjudit sig att vara referensobjekt så det låter lite märkligt.

I alla fall innan vi varit klara  <hmm>. (ironi)

/ Poolhajen

Utloggad moggis

SV: Råd om återförsäljare
« Svar #7 skrivet: juni 16, 2008, 08:06:18:18 »
Jo, och har man varken tid eller möjlighet att bygga poolen själv så springer det iväg i mycket pengar om man ska låta någon annan göra allt och då vill man (jag iaf.) vara säker på att det blir bra i slutändan...och för mig kvittar det att någon säger att dom byggt massor av pooler som blivit jättebra så länge jag inte får något som helst bevis för att det verkligen är så...

Dessutom ville dom ha ca hälften av pengarna direkt...innan dom ens satt spaden i marken...




Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag