VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Får inte tag i återförsäljaren som byggt läckande pool!  (läst 8694 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kojak

SV: Får inte tag i återförsäljaren som byggt läckande pool!
« Svar #10 skrivet: maj 25, 2013, 20:43:45:45 »
Folkpools stommar håller i minst 30-40 år, det har jag sett med egna ögon, så jag vet inte om de är sämre än någon annan.
Jag skulle lika gärna/hellre köpa en folkpool som en pool byggd av tunnplåt på rulle som många andra erbjuder.

Precis som byggmax tryckat gör ibland och ibland inte. Har man tur så 30-40år men har man otur så 1 år, eller värre hästmyror eller svamp angriper. Plåt eller betong/block är det som gäller.

Poolgiganten

Utloggad Tate

SV: Får inte tag i återförsäljaren som byggt läckande pool!
« Svar #11 skrivet: maj 25, 2013, 21:16:41:41 »
Nu har jag fått kontakt med en Magnus på deras facebooksida, och mailat honom. Får se om det ger något.

Jag tycker det hela är så märkligt. Jag har varit lugn och snäll och väntat ett år på att återförsäljaren ska åtgärda problemet - men istället väljer han att ignorera mig i hopp om att problemet ska försvinna? Det är väl ingen som lägger ner över 280 000 kronor - och sedan bara nöjer sig med att produkten inte fungerar?

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Får inte tag i återförsäljaren som byggt läckande pool!
« Svar #12 skrivet: maj 25, 2013, 22:42:48:48 »
Precis som byggmax tryckat gör ibland och ibland inte. Har man tur så 30-40år men har man otur så 1 år, eller värre hästmyror eller svamp angriper. Plåt eller betong/block är det som gäller.

Det är din uppfattning, visst, men faktum är att de har en mycket bra "trackrekord" när det gäller livslängd.
Plåt tror jag absolut inte är bättre, och betong eller block har sina nackdelar, framförallt är det mycket mer arbetskrävande.
Folkpool har ett bra, och välbeprövat, koncept - som visat sig hålla länge, att döma ut dem som du gör är helt enkelt inte adekvat.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Får inte tag i återförsäljaren som byggt läckande pool!
« Svar #13 skrivet: maj 25, 2013, 22:44:28:28 »
Nu har jag fått kontakt med en Magnus på deras facebooksida, och mailat honom. Får se om det ger något.

Jag tycker det hela är så märkligt. Jag har varit lugn och snäll och väntat ett år på att återförsäljaren ska åtgärda problemet - men istället väljer han att ignorera mig i hopp om att problemet ska försvinna? Det är väl ingen som lägger ner över 280 000 kronor - och sedan bara nöjer sig med att produkten inte fungerar?

Kontakta Kommunens konsumentvägledare, och be dem ringa direkt till Folkpool centralt och kräva att en tredje part undersöker er pool, det brukar bli fart på företagen när konsumentvägledare tar tag i saken.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Dumpdidump

SV: Får inte tag i återförsäljaren som byggt läckande pool!
« Svar #14 skrivet: maj 26, 2013, 00:07:33:33 »
Vill bara säga att jag några år efter poolbygget är nöjd över kvaliteten i Folkpools prylar. Jag hade vissa bekymmer med poolinstallatören. Han kom inte på bestämda datum, hade fel prisangivelse på timkostander för arbete samt dubbelfakturerade för vissa saker. Detta ordnade sig genom att vara tuff i dialogen med honom. Tycker Folkpool kunde ha bättre koll på sina installatörer som de rekommenderar men gällande kvalitet på pool/poolutrustning så kan jag bara ge tummen upp  O0

Folkpool Classic 4x8 m, med värmepump Powerline 88, 8,8 kW

Utloggad Kojak

SV: Får inte tag i återförsäljaren som byggt läckande pool!
« Svar #15 skrivet: maj 26, 2013, 09:53:59:59 »
Det är din uppfattning, visst, men faktum är att de har en mycket bra "trackrekord" när det gäller livslängd.
Plåt tror jag absolut inte är bättre, och betong eller block har sina nackdelar, framförallt är det mycket mer arbetskrävande.
Folkpool har ett bra, och välbeprövat, koncept - som visat sig hålla länge, att döma ut dem som du gör är helt enkelt inte adekvat.

Självklart är det adekvat när jag känner till 3st fall där det tryckade kollapsat inom 5 år. Men självklart, folk gör som dom vill, det stora är väl som jag nämnde att varför betala 150 000:- när du kan köpa virket på en bygghandel för en bråkdel av pengarna.

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Får inte tag i återförsäljaren som byggt läckande pool!
« Svar #16 skrivet: maj 26, 2013, 11:47:45:45 »
Självklart är det adekvat när jag känner till 3st fall där det tryckade kollapsat inom 5 år. Men självklart, folk gör som dom vill, det stora är väl som jag nämnde att varför betala 150 000:- när du kan köpa virket på en bygghandel för en bråkdel av pengarna.

Min första undran blir ju genast om dessa tre fallen har återfyllt med 50cm singel runtom poolen och sedan markduk mellan singlet och jorden. Har dom även haft en fullgod dränering? Sedan är inte dom stora kostnaderna för "träpooler" just virket utan det som ökar priserna är ju kvalitén på reningsverk, uppvärming, trappor, överdrag, liner mm.
Sedan är det skillnad på tryckt virke... det finns olika klassningar, NTR-AB som 95% är vilket inte får grävas ner eller NTR-A vilket kan grävas ner. Det senare hittar du inte mer än några snedvridna stolpar av på byggmax..

Utloggad TommyC

SV: Får inte tag i återförsäljaren som byggt läckande pool!
« Svar #17 skrivet: maj 26, 2013, 12:14:34:34 »
Självklart är det adekvat när jag känner till 3st fall där det tryckade kollapsat inom 5 år. Men självklart, folk gör som dom vill, det stora är väl som jag nämnde att varför betala 150 000:- när du kan köpa virket på en bygghandel för en bråkdel av pengarna.

Folkpool använder tryckimpregnerad furu som är klassad NTR A. Sortimentet av NTR A brukar vara starkt begränsat hos alla de vanliga bygghandlarna.

Enligt Folkpools prislista kostar trästomme, stålkonsoler, fästelement, bräddavlopp, inlopp och poolbelysning till en vanlig 4 x 8 m pool 50 500 kr. Det är ganska långt under de 150 000
som du påstår.

Byggmax lämnar 20 år rötskyddsgaranti på deras NTR-klassade virke men den gäller såklart inte om man stoppar AB-klassat virke i marken.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Kojak

SV: Får inte tag i återförsäljaren som byggt läckande pool!
« Svar #18 skrivet: maj 26, 2013, 12:44:20:20 »
Givetvis menar jag tryckat av hög kvalité. 50500:- helt korrekt mitt misstag, jag visste inte att de gått över till byggmax som leverantör av tryckat. Hur som helst så är det ju ingen tvekan om att det är en högre risk med tryckat av högsta kvalité än stål och betong/block, möjligtvis att glasfiberpoolerna är det sämsta, men det låter jag vara osagt.

Utloggad psau

SV: Får inte tag i återförsäljaren som byggt läckande pool!
« Svar #19 skrivet: maj 26, 2013, 19:58:42:42 »
Måste nog säga att Folkpools trä stommar håller.
Jag byter i år min pool från 1968 stommen är relativt OK skivorna är slut linern från 84 är tät men stenhård och tokful.
Dränering obefintlig men ingen direkt vattenbelastning i marken och åter fyllt med en blandning av sand och jord.
Detta till trots blir det en Leca pool..

Är nog även lite skillnad på vilka medel man använde 1968 till tryckimpregnerat jmfr med idag...

/Peter
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag