VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolgrossisten  (läst 11194 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Knurr1

Poolgrossisten
« skrivet: juni 13, 2013, 22:00:29:29 »
Nån som vet om det finns några recensioner om poolgrossisten nånstans?Som jag förstått blir det svårt att hantera det här.Har spanat lite på deras utbud och tycker att det är lite intressant

Poolgiganten

Utloggad pool idioten

SV: Poolgrossisten
« Svar #1 skrivet: juni 13, 2013, 22:06:37:37 »
nåt speciellt du tänker på?
Totalt kaos vid varje husprojekt men i slutändan löser det sig.
6m rund pool 1.37 djup + 30kvm solfångare på grage taket.Astral 100kg sandfilter+2hk pump

Utloggad Greven

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Vadstena
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Poolgrossisten
« Svar #2 skrivet: juni 13, 2013, 22:51:21:21 »
Är nyfiken på poolgrossisten jag med.
Bor i närheten och visst vore det smidigt att handla därifrån, men jag skulle gärna vilja höra lite omdömen innan jag slår till.

MVH
Greven

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Poolgrossisten
« Svar #3 skrivet: juni 14, 2013, 07:34:46:46 »
Jag har köpt lite rör, ventiler och annat "smått" och de har fungerat klockrent. Snabb leverans och snabb kontakt (deras kortbetalning strulade) men de ordnade det snabbt.

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Greven

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Vadstena
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Poolgrossisten
« Svar #4 skrivet: juni 14, 2013, 11:18:28:28 »
Ok. Gött. tack för svaret.

Är det någon här på forat som valt att köpa deras pooler och kan ge ett omdöme kring hur det varit?

MVH
Greven

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Poolgrossisten
« Svar #5 skrivet: juni 14, 2013, 11:41:36:36 »
Är nyfiken på poolgrossisten jag med.
Bor i närheten och visst vore det smidigt att handla därifrån, men jag skulle gärna vilja höra lite omdömen innan jag slår till.

MVH
Greven

Bor du i närheten och tänkt åka dit så behövs väl egentligen inga recensioner, du betalar väl vid leverans, och de flesta säljer ju mer eller mindre samma prylar.
Varje gång en sån här tråd dyker upp, med flera nyregistrerade medlemmar, så finns det alltid misstankar om att det kan vara någon form av kupp för att marknadsföra sajten.
I detta fall kanske det inte är så, men ni "nya" måste förstå varför många kanske drar sig för att recensera ett företag när frågan ställs om den nu gjorde.

Skall man köpa för större summor, och företagen vill ha betalt i förskott brukar jag rekommendera att man kollar på www.allabolag.se eller www.proff.se för att se hur den ekonomiska statusen är.
Nu säger ju dessa siffror inte allt, men de kan i vart fall ge en fingervisning om huruvida man bör betala något i förskott eller ej.

Att ringa kronofogden och fråga (kräver att man har tillgång till företagets org.nr) om de har några krav på sig kan också vara en god ide.
Det kostar inte något.

Personligen har jag ingen erfarenhet av poolgrossisten, men kan inte påminna mig att jag läst vara sig något speciellt bra eller dåligt om dem, vilket brukar vara ett betyg så gott som något.

När det gäller lågprisvaror så brukar man få vad man betalar för, en billig cirkpump t.ex. kanske inte är lika bra eller lika tyst som en dyr, och då kan den billiga bli en dyr affär även om priset är lågt.
Gäller det låga priser på samma varor som andra säljer så är det dock bara köpa om man känner sig trygg med leverantören, så tänker jag i alla fall, rent generellt alltså.
« Senast ändrad: juni 14, 2013, 11:53:20:20 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Greven

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Vadstena
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Poolgrossisten
« Svar #6 skrivet: juni 14, 2013, 18:02:11:11 »
Ne fan...inte är jag inblandat i deras verksamhet.
Jag blev bara "lite till mig" när jag såg att en annan frågade om deras utbud då jag själv gluttat en del.

I Motala finns Poolgrossisten samt LJ tunnan som säljer pooler (ena köra glasfiberpooler medan dom andra kör Liner i olika varianter)och för mig som står i valet och kvalet så är det intressant att höra om någon handlat av dom...simple as that.

Som jag ser på det just nu är det att det vore smidigt att handla från ngt som ligger nära men samtidigt lite "läskigt" då man knappt vet om företagen finns kvar om något/några år....

Googlar man på företagen får man i princip inget matnyttigt så därav att jag högg som en kobra när frågan ställdes.  8)



Utloggad MickeJ

SV: Poolgrossisten
« Svar #7 skrivet: juni 14, 2013, 19:29:40:40 »
Hej.

Vi köpte en pool av Poolgrossisten.
Skrev ett inlägg om detta i denna tråd http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8845.msg66324#msg66324

Utloggad Kojak

SV: Poolgrossisten
« Svar #8 skrivet: juni 14, 2013, 21:56:04:04 »
Fullständigt oseriösa ville ha offert på ett pooltak. De ringde upp mig nära 22-snåret på kvällen och sa att de kommer att vara billigast på pooltak de ska ge mig ett bra pris. Vilket de visserligen gav, men när jag ville betala mot faktura allt vid leverans så var det tvärnej, det var att betala på deras sajt som gällde innan lev. Inte fel i sig, men en sån här lite skuttfirma är inget man vill ge 60 000:- i förskott. Så där drog jag öronen åt mig ordentligt, de gav mig klara besked att jag skulle handla hos någon annan om jag inte betalar på sajten. Vilket jag även gjorde. Tyvärr så har poolbranschen blivit dagens skojarbransch, tidigare var det snickare som var det värsta, nu är det poolfirmor som blåser svensson och beter sig svinigt.

Utloggad Greven

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Vadstena
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Poolgrossisten
« Svar #9 skrivet: juni 14, 2013, 22:53:47:47 »
Tack både MickeJ och Kojak för att ni tagit er tid att svara.

Kojak. Låter inget vidare det där....
Tack för jäkligt värdefull information.  O0
Där har vi en anledning så god som någon att höra sig för på format innan man slår till.


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan