CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Läckage i limkopplingar  (läst 9476 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Granispool

SV: Läckage i limkopplingar
« Svar #10 skrivet: maj 18, 2008, 18:36:45:45 »
Hej Carlos, tack för detta suveräna tips, självklart ska jag försöka "värma" upp på de ställen det läcker, sedan torka noggrant av med förtunning och sedan limma på lite nytt, vänta i minst 12 timmar...verkar vara rätt medicin.
Tyvärr kan jag inte prova förrän till nästa helg, just nu ligger jag vid en helt annan pool än min egen...nämnligen vid en pool i Turkiet O0.
Att köpa nya kopplingar e väl helt OK,men jag VILL INTE....vill bara bygga färdigt däcket runtom så jag kan börja njuta...

Tack en gång för tipset, skall defintivt prova till helgen....bilder kommer....

/mats

Poolgiganten

Utloggad Stroker

SV: Läckage i limkopplingar
« Svar #11 skrivet: maj 18, 2008, 20:38:59:59 »
Har haft samma problem men nu lärt mig av proffsen på min lokala plastleverantör att skarven tätar lika många kilo vattentryck som det tar i timmar för att torka. Jag var för snabb med andra ord att koppla på vattnet. För övrigt köpte jag aldrig nya rör utan värmde isär mina kopplingar med värmspistol och limmade om......
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Utloggad Granispool

SV: Läckage i limkopplingar
« Svar #12 skrivet: juni 06, 2008, 07:30:27:27 »
 <antman> Ledsen at jag inte svarat, eller rättare sagt TACKAT för alla tips i samband med mina läckande kopplingar. Allt är nu åtgärdat, jag hade några extra kopplingar, så de bytte jag, var supernoggrann med både slipning, rengöring och limning och VIPS, nu e det tätt.

Tack en gång från Granis med 27 grader i poolen O0

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Läckage i limkopplingar
« Svar #13 skrivet: juni 07, 2008, 11:29:52:52 »
hej
man lär sig alltid något här på poolforumet
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag