VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Kidney formad ovanmarkspool?  (läst 2386 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vincenzo

Kidney formad ovanmarkspool?
« skrivet: juli 08, 2010, 16:42:24:24 »
Hej poolfantaster!

Jag skulle vilja bygga en kidney formad pool men p.g.a att tomten består av berg och sprängsten så är det inte praktiskt möjligt att gräva ner någon pool.
Min fråga är alltså, finns det någon kidney formad pool som går att bygga som fristående?

M.V.H Peter

Poolgiganten

Utloggad walltorp

SV: Kidney formad ovanmarkspool?
« Svar #1 skrivet: juli 08, 2010, 17:51:34:34 »
Hej,

Jag är inte säker på hur du vill att den ska se ut. Men kolla på JF:s pool droppen. http://www.jf-fritid.se/vara-pooler/droppen/

Mvh Håkan
www.walltorp.net

Utloggad vincenzo

SV: Kidney formad ovanmarkspool?
« Svar #2 skrivet: juli 08, 2010, 18:24:25:25 »
Tack för ditt tips!

Jag vill helst ha lite djupare än denna, om man tittar på Folkpool och Miamipool så har dom ju Kidney pooler men som jag har fattat det så måste dessa grävas ner.
Skulle det gå att mura upp något runt omkring en sådan pool och ev. fylla med sand?

Peter

Utloggad Fia

SV: Kidney formad ovanmarkspool?
« Svar #3 skrivet: juli 08, 2010, 19:21:26:26 »
Klicka på "Pooler" sen "Styropool". Den kan du bygga i vilken form du vill.

http://www.poolteknik.nu/

Finns hos andra poolfabrikanter också men kom inte ihåg vilka just nu.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad vincenzo

SV: Kidney formad ovanmarkspool?
« Svar #4 skrivet: juli 10, 2010, 18:08:14:14 »
Jag har gräsmatta i 2 plan, tanken är att bygga poolen på en nedre mattan där det finns en c.a 70-80 cm hög mur i ett hörn som 2 sidor kan stå mot och fylla mellanrummet med lämplig fyll.
Men vad gör jag med övriga sidor? kan man mura upp en mur med ex leca och fylla upp mellanrummet och i så fall, behöver muren gå ända upp till poolkanten eller kan man nöja sig med lite lägre.

Vill väldigt gärna ha en kidneypool men kan som sagt inte gräva ner den.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan