CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolrobot  (läst 159502 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erica

SV: Poolrobot
« Svar #210 skrivet: augusti 04, 2011, 15:22:15:15 »
Det gula uttaget är dessutom säkert vilket man knappast kan säga om vanliga USA-uttag. De senare är inte godkända för användning i Svergie och skulle det inträffa en olycka kan man nog få en hel del problem.

Poolgiganten

Utloggad andreaswi

SV: Poolrobot
« Svar #211 skrivet: augusti 04, 2011, 16:38:03:03 »
Menar du att den ligger o flyter på vattenytan som en val?

Det är inte sladden som har hakat fasst lite grann, det behövs otroligt lite då nitron i princip väge exakt lika mycket som vatten.

Hur är den när du sänker ner den från ytan, ligger den o flyter då åxå eller sjunker den långsamt?

Ja ungefär. Den försöker trycka ner sig mot botten efter den skrubbat vattenlinjen utefter väggarna. Den klarar då inte av detta, och om man hjälper till lite genom att trycka ner den under vattenytan så går den som den ska igen. Inget stort problem egentligen, men irriterande då man tycker att den bör klara av det utan min hjälp. Sen är man ju inte alltid hemma när den jobbar så händer det då blir inget uträttat.

Sladden hakar inte fast. Jag tror helt enkelt att den är känslig mot luftfickor i filterpåsen eller dylikt. Jag spelade in ett klipp häromdan, får se om jag orkar lägga upp det.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #212 skrivet: augusti 04, 2011, 17:13:38:38 »
Om man inte får tag i ett amerikanskt 110V uttag.



CEE uttag 110V http://www.malmbergs.com/frmProductDisplay_new.aspx?item=1511340



CEE stickpropp 110V http://www.malmbergs.com/frmProductDisplay_new.aspx?item=1501340

Som ni ser så har 110 V styrstiftet åt sidan så man kan aldrig sätta i det i ett blått 230V.

Nyttig och ny kunskap för mig, när det amerkanska tjänat ut blir det ett gult :)

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #213 skrivet: augusti 04, 2011, 18:07:46:46 »
Menar du att den ligger o flyter på vattenytan som en val?

Det är inte sladden som har hakat fasst lite grann, det behövs otroligt lite då nitron i princip väge exakt lika mycket som vatten.

Hur är den när du sänker ner den från ytan, ligger den o flyter då åxå eller sjunker den långsamt?

Ja ungefär. Den försöker trycka ner sig mot botten efter den skrubbat vattenlinjen utefter väggarna. Den klarar då inte av detta, och om man hjälper till lite genom att trycka ner den under vattenytan så går den som den ska igen. Inget stort problem egentligen, men irriterande då man tycker att den bör klara av det utan min hjälp. Sen är man ju inte alltid hemma när den jobbar så händer det då blir inget uträttat.

Sladden hakar inte fast. Jag tror helt enkelt att den är känslig mot luftfickor i filterpåsen eller dylikt. Jag spelade in ett klipp häromdan, får se om jag orkar lägga upp det.

Har du tvättat ur filterpåsen ordentligt...den är ju absolut inte lufttät.
Du kan ju testa att fästa en tyngd, kanske ett hg på insidan av filterbottenplattan.

Utloggad andreaswi

SV: Poolrobot
« Svar #214 skrivet: augusti 04, 2011, 22:42:29:29 »
Menar du att den ligger o flyter på vattenytan som en val?

Det är inte sladden som har hakat fasst lite grann, det behövs otroligt lite då nitron i princip väge exakt lika mycket som vatten.

Hur är den när du sänker ner den från ytan, ligger den o flyter då åxå eller sjunker den långsamt?

Ja ungefär. Den försöker trycka ner sig mot botten efter den skrubbat vattenlinjen utefter väggarna. Den klarar då inte av detta, och om man hjälper till lite genom att trycka ner den under vattenytan så går den som den ska igen. Inget stort problem egentligen, men irriterande då man tycker att den bör klara av det utan min hjälp. Sen är man ju inte alltid hemma när den jobbar så händer det då blir inget uträttat.

Sladden hakar inte fast. Jag tror helt enkelt att den är känslig mot luftfickor i filterpåsen eller dylikt. Jag spelade in ett klipp häromdan, får se om jag orkar lägga upp det.

Har du tvättat ur filterpåsen ordentligt...den är ju absolut inte lufttät.
Du kan ju testa att fästa en tyngd, kanske ett hg på insidan av filterbottenplattan.

Jo den sköljer jag ur noga efter varje användning. Det där med tyngden var kanske inte en sån dum ide. Den orkar klättra som den ska ändå tror du?

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #215 skrivet: augusti 04, 2011, 22:46:15:15 »
Menar du att den ligger o flyter på vattenytan som en val?

Det är inte sladden som har hakat fasst lite grann, det behövs otroligt lite då nitron i princip väge exakt lika mycket som vatten.

Hur är den när du sänker ner den från ytan, ligger den o flyter då åxå eller sjunker den långsamt?

Ja ungefär. Den försöker trycka ner sig mot botten efter den skrubbat vattenlinjen utefter väggarna. Den klarar då inte av detta, och om man hjälper till lite genom att trycka ner den under vattenytan så går den som den ska igen. Inget stort problem egentligen, men irriterande då man tycker att den bör klara av det utan min hjälp. Sen är man ju inte alltid hemma när den jobbar så händer det då blir inget uträttat.

Sladden hakar inte fast. Jag tror helt enkelt att den är känslig mot luftfickor i filterpåsen eller dylikt. Jag spelade in ett klipp häromdan, får se om jag orkar lägga upp det.

Har du tvättat ur filterpåsen ordentligt...den är ju absolut inte lufttät.
Du kan ju testa att fästa en tyngd, kanske ett hg på insidan av filterbottenplattan.

Jo den sköljer jag ur noga efter varje användning. Det där med tyngden var kanske inte en sån dum ide. Den orkar klättra som den ska ändå tror du?

Känns som om det är ett eller annat luftningshål som det verkar finans många av som är igensatt, skulle testa att gå över med tryckluft och sen se om den kan tänkas sjunka.

Vår Nitro sjunker sakta när all luft är ute, finner ingen anledning att tro att ett annat exemplar skulle vara annorlunda.

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad kave

SV: Poolrobot
« Svar #216 skrivet: augusti 05, 2011, 07:02:11:11 »
Har problem med min Nitro NC71, har kört den kanske 10 ggr sedan jag fick hem den, och 2-3 ggr har den uppfört sig märkligt. Den går som den ska i 5 minuter och sedan börjar den fräsa runt på ytan. Den dyker inte ner som den ska, utan ligger bara på ytan och blåser ut vatten från "blåshålet"  ???

Vad är problemet? Någon annan som har/haft samma problem?

Och sen en till fråga, vad gör om den går sönder? Reservdelar och osv? Kanske något man bör ha tänkt på innan man beställde, men nu är det gjort.

.
Jag har samma fel på min nu. När det händer trycker jag ner den under ytan igen och då går den upp och ner felfritt en stund, sen händer det igen. När man stänger av den ligger den och flyter hur länge som helst vid ytan. Tidigare när den stängt an sig har den sjunkit till botten.

Utloggad Trollmann

SV: Poolrobot
« Svar #217 skrivet: augusti 11, 2011, 21:45:40:40 »
Har någon av er tittat på Zodiac Polaris 9300 sport? Verkar få bra betyg i USA. Skall beställa en robot inom en vecka och har tittat mest på nc71'an, men hittade denna. Är lite dyrare men verkar riktigt bra.
PP-pool 6*3*1,5 isolerad.
Dalas pooltak
Atlas Scientific ph, oRP, ph-, klor automation via esphome och Home Assistant

Utloggad bengtner

SV: Poolrobot
« Svar #218 skrivet: augusti 12, 2011, 08:05:53:53 »
Är nybliven poolägare och har insett snabbt att om någon annan än jag ska klara av poolstädningen och fylla en sug-slang utan att få luft i pumpen, så får det bli en pool-robot. Nitor NC71 verkar vara otroligt populär i denna tråd, likaså en dam i Colorado. Nu finns det väldigt många annonser på ebay om denna städare, och har inte hittat just den som leder till damen i Colorado. Kan någon hjälpa mig hur jag hittar en sida där jag kan beställa?

Undrar också hur stor och tung boxen är som grunkan kommer i. Reser ofta till USA och funderar på om jag skulle köpa den där och checka in den i bagaget.
8x4m Thermopool från Nettopool. Värmer med 13kW G&J, Brilix Jetswim, Pahléns Minimaster Autodos

Utloggad meee69

SV: Poolrobot
« Svar #219 skrivet: augusti 12, 2011, 09:33:51:51 »
Jag fick hem min pressis från damen i Colorado paketet väger ca 12kg är ganska stort så du får nog ta ut roboten och packa den i en resväska men risken är att du ändå fastnar i tullen när du reser hem.
jag bad henne skriva ner värdet på roboten och då fick jag en billigare tullavgift.
jag såg att det fanns många som sålde den på ebay men många drar sig för att skicka den till sverige
och då var det enklare att kontakta damen i Colorado

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag