CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolrobot  (läst 159610 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad meee69

SV: Poolrobot
« Svar #200 skrivet: juli 25, 2011, 09:43:04:04 »
Housedad hur fixade du med den amrekanska kontakten jag har själv beställt en kontakt från USA
skulle vilja veta hur du gjort

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #201 skrivet: juli 26, 2011, 13:19:23:23 »
Hej,

Jag satte en trafo inne i torrt utrymme bredvid centralen, sen EKLK ut genom huset och inuti vårt plank, på planket skruvade jag upp det amerikanska jordade uttaget. Att ha en amerikanskt uttag är egentligen överkurs, men hade jag satt upp ett svenskt med bara 110V i är det väl en tidsfråga innan någon försökt med t.ex gräsklippare eller annat och därmed bränt trafon :)

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #202 skrivet: juli 26, 2011, 14:13:12:12 »
När (inte om) jag skaffar en sån där har jag tänkt att jag ska sätta upp ett europauttag för 110 V. De är likadana som de blå, fast gula samt att stiften sitter olika så man inte kan få i fel stickpropp. Men de är nog lika svåra att få tag på som det amerikanska uttaget.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad jonasmolkom

SV: Poolrobot
« Svar #203 skrivet: juli 26, 2011, 21:21:54:54 »
Beställde en Nitro NC71 från Margeret i USA idag och det landade på 4 846 kr (tull ej medräknat). Allt har gått väldigt smidigt än så länge. Tack för bra info på denna tråd som har gett mig många nyttiga tips!
Hoppas att roboten lever upp till sitt fina rykte!

Utloggad andreaswi

SV: Poolrobot
« Svar #204 skrivet: juli 28, 2011, 12:46:17:17 »
Har problem med min Nitro NC71, har kört den kanske 10 ggr sedan jag fick hem den, och 2-3 ggr har den uppfört sig märkligt. Den går som den ska i 5 minuter och sedan börjar den fräsa runt på ytan. Den dyker inte ner som den ska, utan ligger bara på ytan och blåser ut vatten från "blåshålet"  ???

Vad är problemet? Någon annan som har/haft samma problem?

Och sen en till fråga, vad gör om den går sönder? Reservdelar och osv? Kanske något man bör ha tänkt på innan man beställde, men nu är det gjort.

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #205 skrivet: juli 28, 2011, 16:09:57:57 »
Har problem med min Nitro NC71, har kört den kanske 10 ggr sedan jag fick hem den, och 2-3 ggr har den uppfört sig märkligt. Den går som den ska i 5 minuter och sedan börjar den fräsa runt på ytan. Den dyker inte ner som den ska, utan ligger bara på ytan och blåser ut vatten från "blåshålet"  ???

Vad är problemet? Någon annan som har/haft samma problem?

Och sen en till fråga, vad gör om den går sönder? Reservdelar och osv? Kanske något man bör ha tänkt på innan man beställde, men nu är det gjort.

Jag antar att du menar att den fastnar när den ska tvätta vattenlinjen. Hur länge sittr den där? min går upp o stånkar ibland kanske 15-20 sekunder.

Googla för ev reservdelar, men en av anledningarna till att jag köpte roboten var att den är modulbyggd, mao så kan varje enskild del enkelt bytas. Dom flesta andra robotar behövs skickas till verkstad.

Utloggad andreaswi

SV: Poolrobot
« Svar #206 skrivet: juli 29, 2011, 12:17:08:08 »
Har problem med min Nitro NC71, har kört den kanske 10 ggr sedan jag fick hem den, och 2-3 ggr har den uppfört sig märkligt. Den går som den ska i 5 minuter och sedan börjar den fräsa runt på ytan. Den dyker inte ner som den ska, utan ligger bara på ytan och blåser ut vatten från "blåshålet"  ???

Vad är problemet? Någon annan som har/haft samma problem?

Och sen en till fråga, vad gör om den går sönder? Reservdelar och osv? Kanske något man bör ha tänkt på innan man beställde, men nu är det gjort.

Jag antar att du menar att den fastnar när den ska tvätta vattenlinjen. Hur länge sittr den där? min går upp o stånkar ibland kanske 15-20 sekunder.

Googla för ev reservdelar, men en av anledningarna till att jag köpte roboten var att den är modulbyggd, mao så kan varje enskild del enkelt bytas. Dom flesta andra robotar behövs skickas till verkstad.


Den tvättar vattenlinjen och sen är det som den inte kan trycka ner sig till botten igen utan den ligger vid ytan. Igår hände detta och då stängde jag av den och sen tog jag ur den från poolen, tömde den på vatten och stoppade ner igen. Då funkade den som den ska. Det verkar som den är känslig om det finns någon luftficka kvar i den. Fast det rimmar inte heller riktigt då den går som den ska en stund och sedan börjar den krångla. Aja, hoppas det inte blir värre bara.

Jo, att den är modulbyggd är ju ett plus. Får väl hoppas att inget går sönder på den dock. Felsöka osv kanske inte är det lättaste.

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #207 skrivet: juli 29, 2011, 14:46:05:05 »
Menar du att den ligger o flyter på vattenytan som en val?

Det är inte sladden som har hakat fasst lite grann, det behövs otroligt lite då nitron i princip väge exakt lika mycket som vatten.

Hur är den när du sänker ner den från ytan, ligger den o flyter då åxå eller sjunker den långsamt?

Utloggad Anti Turmoil

  • hotelldirektör
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårt poolområde.
    • Visa profil
    • Hotell Linköping
SV: Poolrobot
« Svar #208 skrivet: augusti 03, 2011, 21:03:34:34 »
Funkar denna i en storpool från JF?
Det blev en pool sommaren 2011

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #209 skrivet: augusti 04, 2011, 00:24:18:18 »
Om man inte får tag i ett amerikanskt 110V uttag.



CEE uttag 110V http://www.malmbergs.com/frmProductDisplay_new.aspx?item=1511340



CEE stickpropp 110V http://www.malmbergs.com/frmProductDisplay_new.aspx?item=1501340

Som ni ser så har 110 V styrstiftet åt sidan så man kan aldrig sätta i det i ett blått 230V.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag