VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Rund pool 5,5m - första poolprojektet  (läst 19907 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Persmul

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #10 skrivet: april 08, 2021, 21:24:33:33 »
Jag har byggt runt med dränering. Ska återkomma m en bild lite senare

Poolgiganten

Utloggad Basic

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #11 skrivet: april 08, 2021, 21:26:29:29 »
Jag har byggt runt med dränering. Ska återkomma m en bild lite senare

Schysst, tack!

Utloggad Basic

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #12 skrivet: maj 21, 2021, 18:49:15:15 »
Status just nu:

Om 1-2 veckor hoppas jag all jord är flyttad till framsidan och så kan det hämtas av en schaktfirma . I samband med det ska makadam/dränering läggas i och trädäck börja byggas... Allt i väntan på leverans av pool...

Men det tar tid. Skottkärra efter skottkärra.  <antman>

Utloggad Persmul

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #13 skrivet: maj 21, 2021, 19:10:46:46 »
Där var tråden! Letat utan framgång, återkommer m bild :)

Utloggad Basic

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #14 skrivet: maj 21, 2021, 19:12:43:43 »
Där var tråden! Letat utan framgång, återkommer m bild :)

Haha ja här är den  ;D har själv tappat bort trådar som varit av intresse. Speciellt sånt man startat själv. Den gömmer sig lite här nedanför, knappen "underrätta via e-post vid nya svar".


Utloggad Persmul

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #15 skrivet: maj 21, 2021, 19:26:39:39 »
Tack för tips - den knappen har jag missat.
Vår pool är inte nedgrävd, men utgrävt för underlaget. Principen borde väl vara ungefär densamma. Jag lade dräneringsrör i cirkelns ytterkant (runt hela), som sen kopplades ihop med t-koppling där sen ytterligare ett dräneringsrör kopplades på för att leda bort vatten. Jag använde de sakerna från bauhaus som du länkar till nedan, än så länge har det fungerat bra :)

Kan nämna att det var klurigt att få på dräneringsslangen på t-kopplingen (det gick inte). Jag löste det genom att lägga ett litet snitt i dräneringsslangen för att kunna trä på den och sen säkra det med de två slangklämmorna du ser.

(bilden blev tyvärr sned men ändå)


Utloggad Basic

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #16 skrivet: maj 21, 2021, 22:06:23:23 »
Tack för tips - den knappen har jag missat.
Vår pool är inte nedgrävd, men utgrävt för underlaget. Principen borde väl vara ungefär densamma. Jag lade dräneringsrör i cirkelns ytterkant (runt hela), som sen kopplades ihop med t-koppling där sen ytterligare ett dräneringsrör kopplades på för att leda bort vatten. Jag använde de sakerna från bauhaus som du länkar till nedan, än så länge har det fungerat bra :)

Kan nämna att det var klurigt att få på dräneringsslangen på t-kopplingen (det gick inte). Jag löste det genom att lägga ett litet snitt i dräneringsslangen för att kunna trä på den och sen säkra det med de två slangklämmorna du ser.

(bilden blev tyvärr sned men ändå)

Schysst, tack. Det var precis så jag tänkt bara att hos mig så kommer T-kopplingen gå in i en dräneringsbrunn.

Har ni mer makadam som dräneringsskikt eller? Ingen byggtråd jag kan kika i? Alltid bra med lite inspiration då varje installation är unik  <antman>

Och så är jag nyfiken, vilken pool har ni?  8)

Utloggad Persmul

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #17 skrivet: maj 21, 2021, 22:57:01:01 »
Japp, allt täcktes med dräneringsmakadam, sen stenmjöl, sen xps och en bottenfilt. Står en ovanmarkare på, stålväggspool 3,5 meter. Har tyvärr ingen byggtråd.....

Utloggad Basic

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #18 skrivet: juni 09, 2021, 22:56:10:10 »
Sådär nu jäklar har jag grävt färdigt...två skeva spadar och en ranglig skottkärra senare...milstolpe avklarad. Vilken känsla! <antman> <antman> <antman>

Utloggad Basic

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #19 skrivet: juni 13, 2021, 23:28:37:37 »
Sådär. Markduk är i gropen, en del jord vid sidan bortskyfflat och sedan har jag fått finlira med dräneringsslangen.

Sen får man väl hoppas att all makadam som ska in inte får hela slangen ut position men har svårt att se att det ska vara på millimetern. Fall ner mot brunnen finns garanterat.

Lite jord kvar att flytta innan jag kan börja regla för trall.  <antman>

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan