CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Thermopool med bubbeldel, möjligt..?  (läst 1999 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jaz

Thermopool med bubbeldel, möjligt..?
« skrivet: augusti 25, 2012, 09:42:03:03 »
Hej alla duktiga.

Har efter en luftfärd från taket, legat på sjukan ett par veckor.. Inte nått ont som för nått gott med sig, har slaviskt läst inlägg på detta forum! Byggde nytt för ca 5 år sedan och förberedde för pool. Nu börjar det bli dags, och har nog kommit fram till att det blir en Thermopool. Har ju hittat massor med helt underbara pooler, med olika roliga, snygga och praktiska former och lösningar.

Har en bergvärmepump förberedd för pool, så detta är planen.

Men en fråga, finns det någon som byggt in en hörna med bubbeldel, vuxendel? Ska man ha varmare vatten där isf?
Är det ens realistiskt? Har en böjelse att gärna skjuta lite för högt, bygga lite för stort, så plocka gärna ner mig på jorden om jag är ute och snedseglar.


Hoppas ni kan hjälpa...!

På återhörande//Johan

Poolgiganten

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Thermopool med bubbeldel, möjligt..?
« Svar #1 skrivet: augusti 25, 2012, 10:18:13:13 »
Hej !

Det är praktiskt genomförbart.
Det första du måste tänka på är att du måste ha en platssvetsad liner då den vanliga inte tål över 30grader.

Även tänka noga på konstruktionen så det inte läcker värme/kyla mellan delarna + att du vill ha ett extra isolerat lock till spadelen.

Det blir en ganska stor extra kostnad då du behöver 2 värmestyrningar 2 reningsverk m.m. så hade det varit jag så hade jag byggt en vanlig pool + köpt ett riktigt separat spabad men gjutit in spabadet i poolkonstruktionen med hjälp av thermoblocken.
Denna lösning har jag sett tidigare och kan bli jätte läcker!

// Jonas West

Utloggad Fia

SV: Thermopool med bubbeldel, möjligt..?
« Svar #2 skrivet: augusti 25, 2012, 22:01:24:24 »
Här finns "badtunna" o pool ihop byggda.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8291.new#new
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag