CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ovanmarkspool renoveringsprojekt  (läst 697 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik Johansson

  • Gäst
Patrik Johansson
Ovanmarkspool renoveringsprojekt
« skrivet: mars 19, 2020, 09:51:01:01 »
Hej,
Har varit inne och sneglat här om tips sedan det blev aktuellt med husköp.
Fastigheten som jag köpt har en befintlig ovanmarkspool som tyvärr har misskötts och på så sätt blivit misshandlad.
Byggår på poolen är sent 90 tal och skulle gissa på att det är en folkpool. Runt om poolen har man fyllt upp med grus för att till sist sätta stenplattor som pooldäck.

Tanken är att renovera den befintliga poolen med ny liner, belysning, reningsverk, luftvärmepump osv.

Det första jag gjorde var att ta bort gammal linern eftersom att den hade massa håligheter för att se hur skicket var på skivorna undertill, och enligt min bedömning ser dom ut att vara i helt okej skick så är tveksam till om skivorna behöver bytas.

Eftersom att det är en ovanmarkspool så är jag lite orolig för hur sidorna är stöttade. Halva delen av poolen är mot berg vilket givetvis inte kommer att röra sig men den andra är jag lite mer orolig över.  Jag kan se att den ena långsidan (ej intill berg) sviktar lite lätt utåt på mitten. 
Tanken är att ta bort alla plattor och bygga altandäck av trall istället. Detta medför då att all grus på dom yttre sidorna kommer att försvinna. Jag är dock orolig att jag tar bort allt mottryck isåfall.
Rent krasst så känns det inte som att det blir något jätte mottryck från dessa sidor oavsett och det har ju fungerat fint tidigare.

Vad tror ni? Tankar och idéer? Tips om hur man kan stötta dessa sidor istället? Kanske inte ens behövs någon stöttning?
 

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag