VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kort recension Folkpool Briljant 8*4  (läst 2991 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kojak

Kort recension Folkpool Briljant 8*4
« skrivet: september 08, 2012, 21:42:05:05 »
Vill gärna dela med mig att detta pooltaket då jag själv hade svårt att hitta något alls om det förutom på folkpools hemsida. Är betydligt stabilare än idealcover samt helt genomskinligt. Sektionerna rullar väldigt lätt, dock bör man mäta avståndet mellan skenorna för att det ska bli bra. Jag försökte först med att fästa skenorna på ena sidan samt att de på andra sidan hamnar rätt när jag rullar sektionen. Detta fungerade inte, utan mät först och skruva fast, sen dit med sektionerna. Vad det gäller monteringen så måste man vara två st, vi upptäckte snabbt att det är lättare att montera sektionerna liggande än på högkant enl. beskrivning. Man tippar helt enkelt upp dom på högkant när det är dags att montera lister. När vi ändå är inne på lister, så är monteringen av dessa 80% av monteringstiden. Detta är ett rent helvete och bör kunna göras enklare. Popnit tången som medföljer här helt värdelös, fungerade inte ens om man tryckte ihop den helt. Lånade en batteridriven popnittång och då gick allt snabbt och smidigt. Extra skenor är oftast ett måste om man vill kunna skjuta undan hela taket från poolen vid bra väder, och det är inte billiga. Slutsatsen är att det är ett väldigt bra tak som är snäppet bättre än motsvarande tak från Idealcover.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag